سرویس استان های هنرآنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام ویژه برنامه های جشن رمضان در فارس ، از نهمین نمایشگاه قرآن این استان در ایام رمضان در روزهای 11 تا 19 خرداد ماه در حرم شاهچراغ خبر داد و گفت : این نمایشگاه در سال جاری به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا خواهد شد .

وی افزود: در این نمایشگاه در حوزه های مختلف هنری ، محافل ، نشست های علمی ، جلسات تدبر در قرآن ، تئاترهای خیابانی و غیره ؛ برنامه های مختلف به همت هنرمندان ، قرآن پژوهان ، قاریان ، حافظان و قرآن دوستان برگزار خواهد شد.

مریدی با یادآوری اینکه تمام این برنامه ها و نمایشگاه قرآن در قالب جشن رمضان برگزار می شود ؛ گفت: در این راستا در ایام ماه مبارک رمضان و طی برگزاری این جشن ، 50 محفل انس با قرآن ، 100 نشست تفسیر و تدبر در قرآن ، 30 نشست علمی قرآنی ، 15 کارگاه و ورک شاپ هنری و 50 اجرای هنرهای نمایشی خیابانی و کودکان برگزار خواهیم کرد.

این مدیر فرهنگی در فارس اجرای 20 شب شعر مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های این جشن اعلام کرد و گفت: در شب های قدر نیز دو مراسم "مشق شب قدر" ویژه کتابت آیات وحی با حضور خوشنویسان و هنرمندان برجسته کشوری و استانی  در استان فارس برگزار می کنیم .

وی اضافه کرد: علاوه بر این برنامه ها ، اکران فیلم های مذهبی و قرآنی را در ایام مبارک رمضان در دستور کار قرار دادیم و بنا داریم تا با همکاری شهرداری قبل از افطار ، در بوستان های شیراز و یا با همکاری حوزه هنری ، این فیلم ها پیش از نمایش فیلم های بلند در سینماها به نمایش درآید..

به گفته مریدی؛ جشن رمضان در تمام نقاط استان برگزار می شود و این برنامه به صورت ده روزه در هر شهرستان صورت می پذیرد.