به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، استاندار ایلام در این آیین با اشاره به دوم خرداد، گفت: این روز تاریخی زمینه‌ساز حماسه و رویداد بزرگ انتخابات ٢٩ اردیبهشت امسال بود که توسط ملت فهیم ایران خلق شد. 

محمدرضا مروارید افزود: آنچه در انتخابات ٢٩ اردیبهشت امسال مهم بود رای میلیونی مردم به دولت تدبیر و امید بود که این آرا، حمایت قاطع مردم را از این دولت نشان داد. 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید بر این است که هنرمندان در فضایی آزادانه فعالیت داشته باشند، تاکید کرد: هر هنرمند در هر حوزه ای با هر سلیقه ای که دارد می تواند به خلق آثارش بپردازد و استعدادش را شکوفا کند البته ما مسئولان حامی هنرمندان خواهیم بود.

استاندار ایلام همچنین به سوم خرداد سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: این حماسه جاودان توسط رزمندگان ارتشی، بسیجی و سپاهیانی خلق شد که بدون چشمداشت بخاطر میهن، نظام و امام این حماسه پر افتخار را رقم زدند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه هنر خوشنویسی در این استان را ویژه ارزیابی کرد و یادآور شد: ایلام در حوزه خوشنویسی دارای هنرمندان چیره دستی است که در سطح کشوری بنام و صاحب آثار فاخری هستند. 

گفتنی است، در این آیین از دو مجموعه کتاب "خط و خیال" اثر مجتبی ایزدی و "بنفشه های بهاران" اثر مهدی منصوری از اساتید و هنرمندان برجسته حوزه خوشنویسی استان ایلام رونمایی شد. 

همچنین عارف براتی، مجتبی ملک زاده و سید حیدر موسوی از هنرمندان برجسته کشوری حوزه خوشنویسی نیز در این مراسم حضور داشتند. 

در حاشیه این آیین، نمایشگاه "سیاه مشق نویسان معاصر ایران" و آثار خوشنویسی مجتبی ایزدی و مهدی منصوری با عنوان "خط بهارانگ گشایش و مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.