سرویس استان های هنرآنلاین: معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس پیرامون این برنامه گفت: "بررسی تئاتر سایه در ایران و برخی از کشورهای جهان" عنوان آخرین اثر مکتوب زنده یاد آرمین ره بین است که به مناسبت بزرگداشت این چهره علمی تئاتر استان ٥ خردادجاری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مهدی امیدبخش با توجه به اینکه ره بین از فعالان تئاتر استان فارس به شمار می رفت که در سانحه دلخراش تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد، افزود: شروع فعالیت این استاد نام آشنای تئاتر دانشگاه سال ۷۲ با بازیگری و کارگردانی بود که افزون بر آن عضو کانون کارگردانان تئاتر ایران، نویسنده کتاب و مدرس دانشگاه، ۱۲ دوره حضور در جشنواره فجر، میثاق، جشنواره فیلم دبی و... در کارنامه هنری این تئاتری شیراز دیده می شود.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس با توجه به اینکه ره بین دانش آموخته رشته تئاتر در مقطع فوق لیسانس بود متولد ۱۳۵۱ در گروه تئاتر سروش فعالیت مستمری داشت، عنوان کرد: "ریشه های نمایش در آیین های ایران باستان" از آثار مکتوب این استاد تئاتر در قالب کتاب منتشر شده است.

امیدبخش با پیرامون برنامه های این یادمان اظهار کرد: در این مراسم دکتر سارویی رئیس دانشگاه آزاد به همراه دکتر عزیز شبانی از استادان برجسته هنر نمایش به سخنرانی خواهند پرداخت این در حالی است که بزرگداشت استاد آرمین ره بین با حضور خانواده آن مرحوم برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از آخرین اثر این استاد برجسته تئاتر فارس را از برنامه های آیین یادشده عنوان کرد و گفت: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس "بررسی تئاتر سایه در ایران و برخی از کشورهای جهان" در قالب کتاب منتشر و رونمایی می شود.

یادآور می شود: آیین بزرگداشت استاد آرمین ره بین، در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جمعه ٥ خرداد جاری از ساعت ١٨ تا ٢٠ برگزار می شود.

الهه بهرامی