به گزارش هنرآنلاین، نسرین شاه محمدی در خصوص برنامه‌های انجمن سینمای جوان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در فصل بهار به انجام می‌رسد، بستن قرار داد با بهزیستی است که در این راستا توسط این موسسه فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای تولید می‌شود و در آینده آن‌ها را به نمایش خواهیم گذاشت؛ علاوه بر این برنامه، اردوهایی را در برنامه خود قرار دادیم که در تربت حیدریه برگزار می‌شود.

رییس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا مواردی که به برنامه‌های این انجمن اضافه می‌شود برگزاری جشنواره‌هاست که در شهریورماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به این رشته هنری می‌توانند به این منظور فیلم و یا عکس‌های خود را به دفتر انجمن سینمای جوان واقع در پارک ملت تحویل دهند.

وی در خصوص فعالیت‌های انجمن سینمای جوان، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های این انجمن در رابطه با ساخت فیلم کوتاه است؛ فیلم‌هایی مانند داستانی، انیمیشن و مستند و هنرمندان جوان ما برای کسب تجارب‌ بیشتر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این انجمن کلاس‌ها و دوره‌های فیلم‌سازی وجود دارد که فیلم‌سازی و دوره‌های مشاغل سینمایی را در مجتمع امام رضا(ع) واقع در پارک ملت آموزش می‌دهیم و معمولا افراد بین ١٥ تا ٤٠ سال می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و در این دوره‌ها ساخت فیلم کوتاه و آموزش از فعالیت‌های مهم به شمار می‌رود.

رئیس انجمن سینمای جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: تولید فیلم در برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه که به صورت جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود موثر است و به طور کلی روال کار به این صورت است که فیلم‌های منتخب را برای جشنواره‌های مختلف ارسال خواهیم کرد.

شاه محمدی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌های انجمن سینمای جوان نمایش و برداشت فیلم کوتاه است که در سینما هویزه به صورت هفتگی در روز چهارشنبه اکران می‌شود و بعد از پایان نمایش جلسه نقد و بررسی آن فیلم را برگزار خواهیم کرد و برگزاری نمایشگاه عکس هم از دیگر فعالیت‌های این انجمن به شمار می‌رود.