به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،عمران خودآموز معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: دو کتاب " خط و خیال" اثر استاد مجتبی ایزدی و "بنفشه‌های بهاران" اثر استاد مهدی منصوری در ایلام رونمایی می‌شوند.

وی بابیان اینکه نمایشگاهی از آثار سیاه‌مشق نویسان معاصر ایران و مجموعه‌ای از آثار این کتاب‌ها نیز در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد دایر می‌شود، گفت: این مراسم با حضور علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده، سید حیدر موسوی از اساتید به نام خوشنویسی و با مدیریت اجرایی عارف براتی برگزار خواهد شد.

خودآموز تصریح کرد: این مراسم چهارشنبه، سوم خردادماه سال جاری ساعت ٦ عصر با همکاری انجمن خوشنویسان ایران، انجمن خوشنویسان ایران دفتر ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: در این نمایشگاه ٣٥ اثر استاد مجتبی ایزدی و استاد مهدی منصوری با مضامین قرآنی و عرفانی و همچنین آثار سیاه‌مشق اساتید برجسته معاصر ایران به مدت ٧ روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: استان ایلام یکی از کانون‌های مهم هنر خوشنویسی در کشور به شمار می‌رود که دارای استعدادهای درخشانی در این زمینه بوده و به‌طورقطع برگزاری آیین رونمایی از این دو کتاب نفیس و برگزاری نمایشگاهی در این سطح، نقش مهمی در راستای تقویت هنر خوشنویسی در استان دارد.

 گفتنی است، این مراسم از مجموعه نشست های تخصصی انجمن خوشنویسان ایران با عنوان شیدایی قلم در مراکز استانهاست که برگزار می شود.