به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایرنا ، اسدالله درویش امیری عصر روز  یکشنبه 31 اردیبهشت ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی گاوازنگ زنجان با بیان اینکه ایران در حوزه فرهنگ و هنر سابقه تاریخی درخشانی دارد ، خاطرنشان کرد: خیلی ها تلاش کردند تا این سابقه درخشان به بوته فراموشی سپرده شود اما اصحاب فرهنگ و هنر کشور آن را با چنگ و دندان خفظ کردند و اجازه ندادند فراموش شود.

وی افزود: استادان و پیشکسوتان ما هنرمندانی را پرورش دادند که امروز پاسداران قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر در این کشور هستند. 

درویش امیری به کسب جوایز متعدد از سوی سینماگران ایرانی در فستیوال های مهم بین المللی اشاره و اعلام کرد: به عنوان نمونه اصغر فرهادی یکی از این هنرمندان بزرگ است که ما نتوانستیم آن چنان که در شأن و منزلت افتخاراتی که او برای کشور کسب کرده است از ایشان قدردانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور پرشور مردم در انتخابات 29 اردیبشهت اشاره کرد و افزود: امیدوارم با پایان یافتن انتخابات،  بد اخلاقی ها نیز به پایان برسد. 

استاندار زنجان تصریح کرد: متاسفانه خیلی ها در روزهای گذشته نمکدان انقلاب، نظام و دولت را شکستند. 

درویش امیری از حضور پررنگ و معنادار اصحاب فرهنگ و هنر در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد و ادامه داد: هنرمندان همواره در حفظ تاریخ و فرهنگ این کشور نقش برجسته داشتند و مراقبت کردند تا این اصالت فرهنگی در کشور ما پا برجا باقی بماند.

وی به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 400 تختخوابی ولیعصر 2 اشاره کرد و گفت: این کار در زنجان کار بزرگی بود و پروژه پردیس سینمایی گاوازنگ نیز با ابتکار و درایت استانداری، همچون بیمارستان 400 تختخوابی "ولیعصر 2" وصل به منابع مالی و بودجه دولت نیست و از محل جذب سرمایه گذاری اجرایی می شود.

استاندار زنجان گفت: مجموعه دولت در این روزها به شدت مورد تهمت قرار گرفت، هر کلنگی به زمین زده شد و هر پروژه ای که به بهره برداری رسید، سخن هایی که نباید گفته می شد، گفته شد، آن چنان که در سایت برخی ازخبرگزاری ها کلماتی به کار بردند که به دوراز شأن و منزلت حوزه خبررسانی بود.

درویش امیری ، سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پردیس سینمایی گاوازنگ را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد، این طرح در 2 سال آینده به بهره برداری برسد. 

لازم به ذکر است؛ اجرای طرح پردیس سینمایی گاوازنگ شامل هفت سالن سینما است که با سرمایه گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث خواهد شد.