به گزارش هنرآنلاین،  فیلم "ماندوو" (خسته) MANDOO به کارگردانی فیلمساز مهابادی ابراهیم سعیدی و با بازی شهاب (هاشم) فاضلی و صلاح‌الدین شیخ محمدی از بازیگران مهابادی ؛ منتخب جشنواره‌های جهانی با فضا و ساختاری متفاوت در سینمای ایران، پس از گذشت 14 سال در مهاباد از ساعت 6 بعدازظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه امسال در سالن اجتماعات وحدت این شهرستان همزمان با سینماهای مختلف کشور در گروه سینماهای "هنر و تجربه" روی پرده می‌رود و به مدت 10 روز تا 10 خرداد ماه امسال در دو سانس مختلف 18:30 و 22 پذیرای علاقمندان به هنر سینما خواهد بود.

مراسم افتتاحیه "ماندوو" با حضور عوامل این فیلم، تعدادی از هنرمندان سرشناس مهابادی، مسئولان فرهنگ و هنر این شهرستان و مردم هنردوست مهاباد در ساعت 6 بعدازظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه امسال در سالن اجتماعات وحدت مهاباد برگزار می‌شود.

در "ماندوو" تعدادی از بازیگران ایرانی و اقلیم کردستان از جمله تیما امیری، روژان محمد جزا، شهاب (هاشم) فاضلی، اوستا خالد، صلاح‌الدین شیخ محمدی، عبدال شوکت عبدال، محمود گلی، خاتون غدیر شمران، اسماعیل کریم، سوران ابراهیم، زمان حمید شفیق و زمن شفیق شمران به ایفای نقش می‌پردازند.

اکران فیلم سینمایی "ماندوو" نخستین ساخته ابراهیم سعیدی این روزها در سینماهای کشور ادامه دارد، این فیلم کُردی که با زیرنویس فارسی برای مخاطبان پخش می‌شود در ساعت 16 روز دوشنبه یکم خرداد ماه در پردیس سینمایی کورش در تهران، در ساعت 15 روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه در سینما فرهنگ و خانه هنرمندان ایران، در ساعت 22 روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه در پردیس سینمایی کورش در تهران و همچنین در ساعت 21 همان روز در سالن سوره اصفهان روی پرده می‌رود. این فیلم همچنین در ساعت 17 روز چهارشنبه سوم خرداد ماه در  موزه سینما در تهران اکران می‌شود.

فیلم سینمایی "ماندوو" در جشنواره‌های معتبر در سطح جهان روی پرده رفته جایزه "فیپرشی" از طرف فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم در بخش مسابقه اصلی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "زردآلوی طلایی" ایروان در کشور ارمنستان و جایزه ویژه هیأت داوران در بخش رقابتی "فرانس 24" در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "بیروت" در کشور لبنان را کسب کرده است.