به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا درند رئیس انجمن نمایش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایران تئاتر درباره برنامه های این انجمن در سال گذشته و همچنین سال جاری با بیان اینکه؛ در سال گذشته بی‌اغراق هر برنامه‌ای مدنظرمان بود همچون اجرای جشنواره‌ها، تجهیز سالن‌ها و اعزام به جشنواره‌های مختلف انجام شد، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های تئاتری ما در سال گذشته این بود که برای اولین بار تا 28 اسفندماه اجرای عموم داشتیم و از اول فروردین ماه نیز با 6 گروه تئاتر خیابانی و 6 جُنگ نوروزی به استقبال بهار رفتیم. به شکلی که در طی 15 روز 124 نمایش خیابانی اجرا شد. همچنین 3 گروه تئاتری نیز برای "راهیان نور تا نقطه مرزی" اجرای نمایش‌های مناسبتی داشتند.

درند ادامه داد: در سال جدید نیز بر اساس توافقاتی که به ‌صورت مشارکتی و با سرمایه‌گزاری شورای شهر و شهرداری به سرانجام خواهد رسید شروع و تجهیز ساخت دو پلاتو برای انجمن تئاتر کرمانشاه و یک سالن روباز برای نمایش‌های محیطی در دستور کار قرار گرفته  است.

او همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از اساتید بنام مرکز برای تقویت هنرآموزان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها این استان، اضافه کرد: اجرای سه جشنواره تئاتر بهزیستی، جشنواره فصلی و جشنواره استندآپ کمدی نیز از دیگر فعالیت‌های مختص به استان کرمانشاه در سال جدید است.

درند  افزود: همچنین جشنواره‌های روتین استانی و میزبانی از  فجر استانی که با همکاری شهرداری اتفاق خواهد افتاد نیز از دیگر برنامه‌های این استان است.

وی خاطرنشان کرد : اجرا یکی از این جشنواره در شهرهای استان و به‌صورت کشوری را مدنظر داریم.