به گزارش هنرآنلاین، اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این کتاب‌ها با موضوعات متنوع در شهرستان‌های استان توسط مردم و برخی ادارات و سازمان‌ها اهدا شده است . 

وی با اشاره به اینکه بیشترین کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان بوده است، عنوان کرد: در این میان کتابخانه‌های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی (ره) مریوان فعال‌تر بوده‌اند و بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی را از علاقه‌مندان به وقف کتاب دریافت کرده‌اند . 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان درباره نحوه بهره‌گیری از کتاب‌های اهدایی در کتابخانه‌ها تصریح کرد: بنا بر نیاز کتابخانه‌ها کتاب‌های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه‌های عمومی توزیع و بخشی را که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می‌شوند . 

احمدی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در اهدای کتاب، بیان کرد: فرهنگ وقف کتاب به عنوان عملی پسندیده که می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه منجر شود باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد . 

وی با اشاره به اینکه کردستان در تعبیر رهبر معظم انقلاب، استانی فرهنگی است، اظهار کرد: همین امر وظیفه مسئولان و متولیان امر را برای فعالیت بیشتر سنگین‌تر می‌کند که بخشی از آن در حوزه کتاب است .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهروندان را از ارتقای سطح آگاهی و پیشرفت علمی سهیم سازند . 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان موجود است، افزود: بر این اساس به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه‌های وجود دارد که مطلوب نیست . 

احمدی با اشاره به وضعیت منابع در سند 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: در این سند چشم انداز باید به ازای هر فرد چهار کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم . 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: افراد و اقشار مختلف می‌توانند با اهدای کتاب، کتابخانه‌های عمومی استان را در نیل به اهداف سند چشم انداز یاری کنند .