به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حسن اسدی نیا مدیرمسئول موسسه "فراسوی فصل پنجم هنر ایلام"، مجری طرح برگزاری جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، در این نشست اظهار کرد: نشست‌های اتاق فکر جشنواره رضوی در ایلام با هدف پیشبرد برنامه‌ها و برگزاری باشکوه این برنامه در استان هر ١٥ روز یک‌بار برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه تلاش می‌شود که مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در استان با حضور مسئولان کشوری و استان و همچنین سخنران ویژه و قاری بین‌المللی برگزار شود، تصریح کرد: در راستای افزایش سطح میزان مشارکت مردم استان در ارسال آثار به این جشنواره در ادارات و نهادهای مختلف یک رابط مشخص می‌شود.

 اسدی یادآور شد: برگزاری باشکوه این جشنواره و مراسم تجلیل از برگزیدگان بر اساس تقویم جشنواره در نیمه اول تیرماه سال جاری با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در شهر ایلام همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در این نشست اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌طور قطع حضور گسترده در راستای برگزاری این جشنواره خواهند داشت و در همین راستا اطلاع‌رسانی گسترده‌ای با توزیع پوستر جشنواره در سطح کانون‌های مساجد صورت خواهد گرفت.

 حجت‌الاسلام علی چراغی پور بابیان اینکه ٢٨٦ کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح استان ایلام فعالیت دارد، ابراز کرد: در حال رایزنی برای حضور قاری بین‌المللی از استان اردبیل و یا کشور عراق و حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) و مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) هستیم.

 وی، یادآور شد: بدون شک برگزاری جشنواره‌های رضوی بسترساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی و سیره ائمه اطهار (ع) به‌عنوان الگویی برتر در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه در بین نسل جوان است و باید از این فرصت مغتنم در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی استفاده کرد.

محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری ایلام در این نشست گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که با تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی به طرق مختلف به‌ ویژه صداوسیما و فضای مجازی، زمینه مشارکت گسترده مردم استان در این جشنواره فراهم شود.

 وی با اشاره به ظرفیت بزرگ آموزش‌و پرورش و دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره، افزود: باید در سطح مدارس تبلیغ شود و پوسترهای جشنواره توزیع شود که میزان مشارکت مردم استان در این جشنواره افزایشیابد و همچنین باید میزان جوایز این جشنواره اعلام شود چراکه به‌طورقطع در میزان مشارکت نقش مهمی خواهد داشت.

  نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، نیز بابیان اینکه در این جشنواره تاکنون شاهد مشارکت ١٤ استان کشور هستیم، گفت: از زمان اعلام فراخوان تاکنون حدود ٤٠ اثر به دبیرخانه این جشنواره در دو بخش سفرنامه و خاطره‌نویسی ارسال‌شده که تا پایان مهلت ارسال اثر، پیش‌بینی می‌شود بیش از ٤٠٠ اثر ارسال شود.

منصور محبی، آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره را ٢٠ تیرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، هیئت‌های مذهبی، آموزش‌و پرورش، دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، ظرفیت بالایی در راستای افزایش مشارکت در این جشنواره و ارسال اثر دارند که نیازمند تبلیغات گسترده است.

 محبی بیان کرد: محورهای این جشنواره موضوع‌های خاطره‌نویسی و سفرنامه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع) و سایر امامزادگان به زبان فارسی و عربی است که انتظار می‌رود تا فرصت باقی‌مانده شاهد حضور چشم‌گیر اقشار مختلف مردم در این جشنواره باشیم.

 گفتنی است؛ در این نشست دکتر سهراب نژاد، ظاهر سارایی، عمران خودآموز و ابدالی نماینده آموزش‌و پرورش در خصوص حضور و افزایش سطح کمی و کیفی آثار ارسالی و برگزاری باشکوه آیین مراسم تجلیل از برگزیدگان در این نشست بحث و تبادل‌نظر کردند.