به گزارش  هنرآنلاین، به نقل از ایسنا ، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های بهاباد که با حضور جمعی از کارشناسان ستادی این اداره کل و رئیس اداره کتابخانه‌های بهاباد برگزار شد، از رتبه نخست این شهرستان در دو شاخصه "میزان عضو" و "زیربنای کتابخانه‌ای" خبر داد . 

وی در این خصوص گفت: شهرستان بهاباد به دلیل وجود مردمانی فرهنگ‌دوست و اهل کتاب و مطالعه، جایگاه نخست میزان عضویت در استان را دارد و هم‌اکنون 16 درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند . 

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: باید تلاش شود این جایگاه حفظ و تقویت شود و سایر شاخص‌های کتابخانه‌ای نظیر "میزان امانت" کتاب نیز به وضعیت شایسته‌ای برسد . 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین خواستار پویایی بیشتر کتابخانه‌های بهاباد در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد . 

در ادامه این جلسه که معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کارشناسان عمران، امور کتابخانه‌ها، امور انجمن‌ها، فرهنگی و مطالعه، اموال، امور مشارکت‌ها، فناوری اطلاعات و روابط عمومی اداره کل حضور داشتند، تصمیماتی برای ارتقای کیفی خدمات و شاداب‌سازی کتابخانه‌های بهاباد گرفته شد . 

این جلسه همچنین با مصوباتی در حوزه‌های عمرانی و تجهیزاتی، فناروی اطلاعات، فرهنگی، کتابخانه‌ای و روابط عمومی همراه بود که بررسی افزایش فضای مخزن کتابخانه شهید جلیلی، اصلاح برق‌کشی و روشنایی کتابخانه‌های شهرستان، تقویت فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های بهاباد توسط مسئولان کتابخانه و کتابداران، تقویت ارسال خبر و  توجه به کیفیت آن و فعال شدن شهرستان در زمینه امانت کتاب و ثبت همه کتاب‌های به امانت رفته، از مهم‌ترین آنها بود.

گفتنی است، شهرستان بهاباد هم‌اکنون دارای چهار باب کتابخانه شهری و روستایی است و 2 هزار و 600 نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند. تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی بهاباد نیز در حال حاضر نزدیک به 47 هزار جلد کتاب است .