سرویس استان‌های هنرآنلاین: "هفته سینمای فرانسه" با حضور سفیر این کشور از ساعت ١٧ روز یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه برپا می‌شود و بر اساس اعلام موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب، ورود برای عموم در این رویداد سینمایی آزاد است.

در این برنامه که تا ٢٩ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد، شش فیلم برتر سینمای فرانسه در سالن‌های مختلف پردیس سینمایی گلستان شیراز نمایش داده می شود که یکشنبه "ویلای آمالیا" ساخته "بونو آژاکو" در ساعت ١٧ اکران و میزبان سالن یک خواهد شد.

در روزهای آینده فستیوال یاد شده نیز به ترتیب، "نه ترس نه مرگ" از ساخته‌های "کردنی"، ساعت ٢٠:٣٠ و در ادامه تا پایان روز ٢٩، فیلم‌هایی چون "پوئت" از "ژاک دوآیون" ؛ "خیانت" از " فیلیپ فوکون"؛ "ستوان جوان" مربوط به "گزاویه بووآ" و "خون پلید" به کارگزدانی "لئو کاراکس" ساعت ٢٠ در سالن های ١ تا ٣ سینما گلستان واقع در ابتدای معالی آباد نمایش داده می شوند.

گفتنی است، آیین گشایش "هفته سینمای فرانسه" با حضور سفیر این کشور؛ یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت از ساعت ١٧ توسط موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب و با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پردیس سینمایی گلستان شیراز برپا و تا ٢٩ همان ماه ادامه خواهد شد.

الهه بهرامی