به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، عبدالرحمن لشکری زاده در این رابطه افزود: ماه شعبان ماه شادی اهل بیت است و در شهرستان جاسک مردم شیعه و سنی در کنار یکدیگر برابر و برادر و با وحدتی یکپارچه اعیاد بزرگ شعبانیه را که متعلق  به امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) است، جشن می گیرند.

وی ادامه داد : در این اعیاد فرخنده و مبارک شعبانیه ، بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی هنری با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال برگزاری است که مورد رضایت عموم مردم قرار گرفته است.

لشکری زاده عنوان کرد: در این اعیاد مبارک به برنامه ها و مراسم های دینی و مذهبی، نمایش طنز، موسیقی و مولودی خوانی می توان اشاره کرد که در روستاها و سطح شهرستان جاسک در حال برگزاری است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک بیان کرد: از دیرباز مردم جاسک چه شیعه و سنی در کنار هم با اخوت و برادری به برگزاری مراسم های ملی، دینی و مذهبی می پردازند و ارادت خاص و ویژه ای به اهل بیت (ع) قائلند.

گفتنی است؛ حدود ٧٠ درصد از جمعیت شهرستان جاسک را اهل تسنن تشکیل می دهد و این نشان دهنده وحدتی بزرگ و یکپارچه در بین برادران شیعه و سنی است.