به گزارش هنرآنلاین به  نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، محسن شریفی گفت: شرکت در این جشنواره برای عموم هنرمندان آزاد است و می‌توانند آثار خود را با هر تکنیک و ابعادی برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا ٢٧ اردیبهشت‌ماه جهت ارسال آثار فرصت دارند. این نمایشگاه یک‌روزه برگزار می‌شود و در همان روز از برگزیدگان جشنواره تقدیر خواهد شد. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص ویژگی‌‌های جشنواره غیر حضوری عنوان کرد: جشنواره غیر‌حضوری کارگاه حضوری برای شرکت‌کنندگان ندارد، آنها آثار خود را با موضوع جشنواره ارسال می‌کنند، آثار ارسالی مورد داوری قرار می‌گیرند و بعد از برگزاری نمایشگاه در مراسم اختتامیه، از برگزیدگان تقدیر می‌شود. تفاوت جشنواره غیر‌حضوری با جشنواره حضوری تنها در برپایی کارگاه حضوری است .

شریفی افزود: اصولا هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی ایجاد جنبش در میان هنرمندان است، جشنواره حضوری نیاز به بودجه بالایی دارد، اما به ‌دلیل کمبود بودجه قادر به برگزاری جشنواره حضوری نیستیم و بر همین اساس حداقل کاری که می‌توان انجام داد برگزاری نمایشگاه به صورت غیر حضوری است .

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: اداره ارشاد اسلامی مبلغی را برای برپایی این جشنواره در اختیار انجمن هنرهای تجسمی قرار داده ‌است و با همین مبلغ اقدام به برگزاری این جشنواره کردیم.