سرویس استان های هنرآنلاین: مهدی رنجبر با اشاره به رونق سالن های سینمایی استان در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در این دولت، پردیس گلستان با ٣سالن سینما با ظرفیت ٣٥٠نفر،سینما فرهنگ با یک سالن با ظرفیت ۲۲۰نفر و سینمای هنر و تجربه با یک سالن و با ظرفیت ١٢٠نفر راه اندازی شد.

وی با اشاره به گشایش سینما غزل که به اکران فیلم های روز سینمای جهان و انیمیشن اختصاص داشته و ظرفیتی معادل ۱۲۰ نفر دارد،گفت:گشایش ۶ سالن سینمایی در شهرستان های داراب ،لار ،گراش ،فسا ،کازرون و آباده هر کدام با ۴۰۰ صندلی فرصتی دوباره برای آشتی مردم استان با سالن های سینمایی فراهم کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه اندازی هفت سالن سینمایی در مجموعه فرهنگی و هنری شهرآفتاب نیز خبر داد و گفت:این مجموعه که در مجتمع فرهنگی و تفریحی خلیج فارس واقع شده تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح می شود و باخلاقیتی که در این مجموعه هزار و ۵۳۰ نفری با شش سالن ٢٥٠نفره و یک سالن ویژه ٣٠نفره نهفته تغییر شگرفی را در حوزه سینما شاهد خواهیم بود.

رنجبر به سینماتک های راه اندازی شده در دو سال گذشته نیز اشاره داشت و افزود:در سال های ٩٤ و ٩٥ دو سینما تک خانه  هنر با ٤٠ صندلی و پیرسوک با ٤٥ صندلی راه اندازی شده است.

او با اشاره به سالن های تئاتر ایجاد شده در این بازه زمانی و روند تجهیز و بازسازی آنها، بیان داشت: با بازسازی سالن استاد هودی ،تاسیس سالن های استاد سپاسدار به صورت جعبه سیاه و سالن های استاد بابا ملک ،استاد لایق و ابوریحان درسال ۹۵و ۹۶ و نیز تجهیز تالار استاد بخشی زاده واقع در کوی زهرا به ظرفیت سالن های تئاتر فارس افزود شد.

رنجبر با اشاره به راه اندازی یک سالن در دانشگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تصریح کرد:ایجاد ٧ سالن در شیراز و ٥ سالن در حال ساخت در شهرستان های فارس بستر حضور و فعالیت بیش از پیش هنرمندان عرصه تئاتر را در استان فراهم خواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد:به این ترتیب سالن "استاد پورشکیبایی" در سال ١٣٩٥،"جعبه سیاه" مجموعه شهر آفتاب در سال ١٣٩٦،"هفت جام" هنر پارسیان در سال ١٣٩٤ و "ندای دل جناب" نیز در سال ١٣٩٦ راه اندازی شده اند.

او با تاکید بر افتتاح ٣٠ گالری در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بر این اساس گالری های جم، گلزاری، افدستا، بیدبن، نقش خیال، ژرف، نارنج، رسام، مانی، سعدی، اردیبهشت، ایماژ، آینه، درافشان، به نگار، تاروپود، سروناز، هنر و معماری ژاو،ققنوس،اندیشه نگار، استادغلامی،یاس،پیرسوک،هان،شیشه تجسم، باتیس،خانه هنرشیراز، وافی و سرو سهی درسال های ۹۲ تا ۹۵راه اندازی شدند.

الهه بهرامی