به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در همایش روز جوان در سینما پرستوی شهرستان دماوند با بیان اینکههیچ‌یک از دولتی ها از مقدسات سوء‌استفاده نکرده‌اند، افزود: پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، انتقام‌جویی به یک اخلاق در جامعه تبدیل شده بود و تورم ٤٠ درصدی مردم را با مشکلات بسیاری روبه‌رو کرده بود اما این دولت توانست با درآمد یک پنجم در آمد دولت قبل، کشور را اداره کند.

وی گفت: این دولت هیچ شأنی جز احترام برای مردم خود قائل نیست. ما در این دولت با نهایت صداقت با مردم حرف زدیم و عمل کردیم، اقدامات اخیر ما در استان‌ها، حرکت و اقدامی تبلیغاتی نیست؛ بلکه از ابتدای دولت این حرکت را انجام می‌دادیم و خود را موظف به آن می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همگان می‌دانید تخریب کار ساده‌ای است؛ اما ساختن، کار پیچیده‌ای است، امروز خوشبختانه برای نخستین بار رشد  بالای ٧ درصد را تجربه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در طول تاریخ کشور توانستیم در عین خودکفایی در تولید گندم، آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم

صالحی امیری گفت: زمانی که ترکمنستان خط لوله گازی خود را به روی ایران بست، وزیر نفت اعلام کردند که در آینده نزدیک با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج نه تنها این مشکل را حل می‌کنیم، بلکه می‌توانیم برای اولین بار صادر‌کننده بنزین در جهان باشیم.

وی تاکید کرد: امام زمان وجود بزرگ و نازنینی است که ما جیره‌خوره آن حضرت هستیم؛ اما نباید از این مقدسات سوءاستفاده کرد.هیچ یک از اعضای دولت تاکنون از مقدسات سوء‌استفاده نکرده‌اند و ما دولت زمینی هستیم و تمام موفقیت‌ها برای مردم است و مردم دولت صادق می‌خواهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کشوری که در جامعه آن امنیت وجود نداشته باشد، نمی‌توان آن را مدیریت کرد، باید جوانان را درک کنیم و درک جوان یعنی پاسخ به مطالبات آن در عرصه‌های ملی.

وی تصریح کرد: بر این باوریم کانون قدرت را مغز تعریف می‌کند؛ همچنان که توانستیم به جای جنگ، از طریق مذاکره منافع ملی خود را تأمین و اجماع بین‌المللی علیه خود را بشکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هیچ کس تحریم و تحقیر نمی‌خواهد، باید امنیت رسانه، فکر، قلم و فضای مجازی را حفظ کرد. ما باور داریم که با شتاب بیشتر می‌توان این راه نیمه تمام را به پایان رساند و این تصمیم دولت است.

وی افزود: هزینه سنگینی برای امنیت کشور شده است؛ صادرات نفت در این دولت تا سال ٩٥ دو و نیم برابر شده و در سال ٩٦ این منابع به چهار برابر خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اما دولت یازدهم هیچ‌گاه منّتی برای اقدامات و کارهایی که برای مردم و این کشور انجام داده است، نداشته است.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: امنیت فضای مجازی باید برای مردم حفظ شود. دولت برای ارائه گزارش به مردم با محدودیت های ارتباطی مواجه بود.فضای کشور را به مناقشه تبدیل نخواهیم کرد و یکی از دستاوردهای دولت برای کشور امنیت بود.

وی در عین حال تصریح کرد: امروز ایران امن ترین نقطه در خاورمیانه بوده و امنیت امروز محصول تدابیر رهبری نظام و مدیریت دولت و تلاش نیروهای مسلح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتهام بی توجهی دولت به امنیت کشور ظلم بزرگی است. دولت برای کمک به امنیت منت نمی‌دارد و اگر تدبیر نبود، امروز امنیت نداشتیم.