به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  مرکزی،  غلامرضا فتح آبادی در مراسم "روز فرهنگ وهنر استان مرکزی" که در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، افزود:٢ سال پیش "روز فرهنگی استان" را برای اولین بار در کشور بعد از ١٠٠ ها ساعت برای کلیه دستگاه های فرهنگی تدوین کردیم که ٧ گام اصلی برای توسعه فرهنگی استان هدف گذاری شد 

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی گفت:یکی از برنامه های که در سند پیش بینی شده بود برگزاری هفته های فرهنگی بود که در سال ٩٣و ٩٤ در سطح استان در ١٠ شهرستان اجرایی شد؛ در هفته ای فرهنگی که یک کار ابتکاری در کشور بود ٢٠ هزار عنوان برنامه در اقصی نقاط  استان اجرایی شد که با استقبال مردم مواجه شد. 

وی در ادامه افزود: در ارزیابی های انجام شده در سال ٩٤ و ٩٣ پیش از ٩٠ درصد مردم تقاضا داشتند برنامه های فرهنگی در سطح استانی اجرا شود که در شاخص های فرهنگی استان بسیار تاثیر گذار بود. در سال گذشته دبیر خانه دایمی مفاخر استان راه اندازی شد و ده ها برنامه را دنبال کرد. ١١ همایش و نکوداشت مفاخر اجرا شد و سایت گنجینه مفاخر استان راه اندازی شد. همچنین ما در سال گذشته ٩ جشنواره اقوام را در استان اجرا کردیم که جشنواره اقوام و صنایع دستی به شکل سراسری برگزار شد.