به گزارش هنرآنلاین، مهناز طاهری معاون میراث فرهنگی البرز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کاخ سلیمانیه یکی از مهمترین دیوارنگاره های کشور(نقاشی بنیان گذار سلیله قاجار) را در دل خود جای داده است.

وی ادامه داد: بدون اغراق باید گفت دیوارنگاره‌های این کاخ به تنهایی موزه هستند و بخش مهمی از تاریخ سلسله  قاجار را بازگو می‌کنند.

وی افزود: در گذشته مجموعه فضایی که درحال حاضر دانشگاه پردیس‌کشاورزی نام دارد بخشی از محوطه این کاخ تلقی می‌شد ولی با تبدیل به فضای آکادمیک از کاخ جدا شد.

این مسئول توضیح داد: هم اکنون فضای کاخ با دانشگاه پردیس‌کشاورزی با فنس از هم جدا شده و آن هم به دلیل این است که این کاخ قرار است به موزه تبدیل شود.

طاهری گفت: میراث فرهنگی اعتقادی به فنس‌کشی انجام شده نداشت ولی برای تامین بحث حفاظت موزه چاره ای جز این نبود.

معاون میراث فرهنگی البرز ابراز کرد: یک حوض در ضلع شمالی این کاخ در محوطه دانشگاه پردیس کشاورزی وجود دارد که قرینه آن در ضلع جنوبی نیز ساخته شده بود.

وی اظهارکرد: این حوض سالها است زیر خاک مدفون است و قرار است با انعقاد تفاهم نامه با ریاست دانشگاه پردیس‌کشاورزی از زیرخاک بیرون آورده شود.

وی در خصوص زمان افتتاح کاخ موزه سلیمانیه گفت: کاخ سلیمانیه قرار بود در روز ملی موزه ها افتتاح شود ولی هنوز عملیات بازسازی آن مقداری باقی مانده و تا آن زمان ایجاد امکان بازدید عمومی از این مجموعه منطقی نیست چون به بنا آسیب میرساند و تمام هزینه های انجام شده به هدر می‌رود.