به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، هفدهمین جشنواره جهانی "رادیو سیتی" اسپانیا میزبان فیلم کوتاه "مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد" ساخته سامان حسین‌پور است.

این جشنواره 5 تا 30 می برگزار می‌شود. 

هفدهمین دوره این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، مکزیک، فرانسه، بلژیک، آلمان، کانادا، آرژانتین، روسیه و ایتالیا حضور دارد و مردی که یادش می رفت نفس بکشد تنها نماینده ایران در این جشنواره اسپانیایی محسوب می‌شود . 

فیلم کوتاه "مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد" که به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان تولید شده است، داستان خانواده ای را روایت می‌کند که در شُرف از هم پاشیدن است.

نویسندگی و کارگردانی این فیلم را سامان حسین پور انجام داده و تصویربرداری و تدوین را نیز زانیار لطفی بر عهده داشته است.

همچنین از دیگر عوامل فیلم می‌توان به حسین قورچیان (صداگذار)، پرویز سقزی(صدابردار)، پیام عنایتی(مدیر تولید)، اشکان ساعد پناه(دستیار کارگردان)، ایوب شیخ احمدی(طراح صحنه و گریم)، نوید زارع و فراز سیدعباسی(دستیاران تصویر)، فرشید گویلی، شب بو سلیمانی و بشرا پناهی(بازیگران)، سالم صلواتی(تصحیح رنگ و نور)، شورش وکیلی(عکاس، گرافیست و جلوه های ویژه کامپیوتری) و جلال نصیری هانیس(مشاور هنری) اشاره کرد که در ساخت این فیلم سهیم بودند . 

اولین حضور فیلم کوتاه مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد در مصر بود و جشنواره "رادیو سیتی اسپانیا" دومین حضور بین المللی این فیلم محسوب می‌شود.

این فیلم چهارمین ساخته حسین پور محسوب می شود، وی تاکنون آثارش در صدها جشنواره ملی و بین المللی اکران شده است .