به گزارش هنرآنلاین، به نقل از واحد خبر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، مهدی ابدالی به برپایی برنامه های مختلف در دو ماهه پیش رو اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم هفته معلم در هنرستان های دختران و پسران هنرهای زیبا؛ "عصر شعر مهدوی" با همکاری برخی از انجمن های ادبی استان به مناسبت میلاد حضرت قائم (عج)، نمایشنامه خوانی کافه ای با موضوع داستان های شاهنامه به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، کتابت و کارگاه یک روزه خوشنویسی با خودکار با همکاری انجمن خوشنویسان البرز، اکران ویژه فیلم سینمایی "چ" با هدف تببین ابعاد هنری شخصیت والای شهید چمران از جمله برنامه های پیش بینی شده در اردیبهشت و خرداد ١٣٩٥ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به مناسبت روز ایثار، مقاومت و پیروزی در سوم خرداد جشنواره داستان نویسی با همکاری انجمن ادبی برگزار خواهد شد. برنامه متفاوتی نیز با حضور چند شاعر آئینی به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) با عنوان همایش جلوه ها و مفاهیم عمیق عرفانی در اشعار آن حضرت در روز ١٣ خرداد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج به برگزاری دو برنامه دیگر در تیرماه سال جاری اشاره داشت و افزود: در تیرماه و به مناسبت روز قلم مراسم تجلیل از استاد مهراب رجبی به پاس سال ها فعالیت در این حوزه پیش بینی شده است. دیگر برنامه ای که در تیرماه برگزار می شود، همایش یک روزه بانوان آسمانی است که در این مراسم از بانوانی که در عرصه عفاف و حجاب فعالیت می کنند؛ تجلیل به عمل خواهد آمد. 

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را از مهمترین برنامه های شش ماهه نخست این اداره دانست و افزود: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) یکی از مهمترین برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در نیمه اول سال جاری است که مراسم اختتامیه آن در سالروز ولادت امام زمان برگزار خواهد شد. برای نخستین بار است که جشنواره نقاشی رضوی در استان برگزار می شود و قصد ما بر این است که این جشنواره هم از نظر کیفی و هم از نظر اطلاع رسانی در سطح بالایی باشد. 

ابدالی در پایان گفت: برگزاری مراسم روز خبرنگار به پاس تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه که به صورت ویژه در حوزه فرهنگ و هنر در راستای اطلاع رسانی در این حوزه مشغول هستند، برگزار خواهد شد. همایش یک روزه سیدی از تبار البرز در بزرگداشت آیت ا... سید محمود علایی طالقانی نیز از دیگر برنامه های مهمی است که در شهریورماه به مناسبت اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران در راستای تکریم و گرامیداشت چهره های شاخص استان در دو بخش مقاله نویسی و پوستر سازی برگزار خواهد شد که فراخوان آن برای حضور هنرمندان و فرهنگ دوستان ارائه خواهد شد.