سرویس استان‌های هنرآنلاین:  نمایش "حجله خاموش" به نویسندگی مسعود احمدی و کارگردانی امیر خواجه میرکی بیانگر از هم گسستگی زندگی‌های جوامع امروزی‌ست که انسان مدرن را با گذشته‌اش روبه رو می‌سازد. حال با قصه‌ای روبه‌رو هستیم که داماد، خود را در شب عروسی‌اش در حجله پنهان کرده است و مدام با تعدادی از آدم‌هایی که در ذهنش عبور و مرور می‌کنند در مورد گذشته همسرش (عروس) به گفتگو می‌نشیند.

نمایش در فضای ذهنیتى و ماورایی داماد می‌گذرد که نمایشی اجتماعی است و از ذهن شخصیت اصلی داستان (داماد)، نشان داده می‌شود و درگیری‌های ذهنی که او نسبت به همسر خود (عروس) و همچنین درگیری‌های خانوادگی خود شخصیت اصلی روی صحنه است به تصویر کشیده می‌شود

کارگردان این اثر معتقد است: تیم اجرایی "حجله خاموش" که زیر نظر گروه هنری پرسیا مشغول به کار است تمام تلاش خود را کرده تا نمایشی برازنده و ارزشمند برای دیدن به روی صحنه ببرد و تمرینات این کار از بهمن ماه سال ٩٥ شروع شده و امروز در اردیبهشت‌ماه و در شیراز به اجرا در می آید.

امیر خواجه میرکی افزود:  امیدوارم که توانسته باشیم اهداف خودمان را نسبت به جامعه نشان دهیم.

امیر خواجه میرکی متولد ١٣٥٨ از سال ١٣٦٨ تا به امروز مشغول به فعالیت در رشته هنری تئاتر در شهر شیراز است و می گوید: تخصص اصلی بنده در رشته بازیگری است و همچنین تجربه کارگردانی را در طول این دوران داشتم. چند تا از نمونه کارهای بنده که به عنوان بازیگر در خدمت دوستان کارگردان بودم؛ زمزمه طاووس، چند روایت نامعتبر، دریا همان دریاست، خوابگردها، یک آینه برای حضور، میخوام بگم دوستت دارم است و تجربه های کارگردانی بنده؛ سه هزار و سیصد و سی و سه ثانیه مانده به سومین روز ماه سوم، روایت خسرو پسر حاج میرزا، یک آینه برای حضور و در آخر "حجله خاموش " است.

وی افزود: در این نمایش که تحت عنوان "حجله خاموش" نام‌گذاری شده، بازیگرانی از جمله  زاوش تقوای، مهدی اقبال، مریم شکری ؛ فروغ مسعودی، هژبر هژبری، سحر مصباح؛ نوید جعفری مشغول به بازی هستند و در کنار خودم محمد هادی هاشم زاده به عنوان مشاور و طراح صحنه و نور دارم. همچنین، منشی صحنه مهسا اسماعیل نیا، دستیار صحنه  مرجان سیمجو  و طراحی پوستر و بروشور را فرنوش همای پور بر عهده دارند.

همچنین مسعود احمدی به عنوان تصویر بردار و شیما پورسهم الدین به عنوان تدوینگر تصاویر و آنونس و مهرداد سهامی به عنوان دستیار تصویر و ساخت دکور حمیدرضا بیات در این کار حضور دارند و تهیه کارت ورود این نمایش از سایت www.irantic.com صورت می‌پذیرد.

نمایش "حجله خاموش" به نویسندگی مسعود احمدی و کارگردانی امیر خواجه میرکی از ١٥ تا ٣٠ اردیبهشت ١٣٩٦ ساعت ٢٠ در تماشاخانه استاد سپاسدار به نشانی شیراز، چهارراه حافظیه، طبقه بالای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روی صحنه می رود.

 

الهه بهرامی