سرویس استان های هنرآنلاین: شامگاه سه شنبه در تالار استاد غلامحسن اولاد دانشگاه فرهنگ و هنر شیراز با حضور معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با گرامیداشت روز معلم از معلمین، استادان و نویسندگان برتر حوزه تئاتر در سال گذشته تقدیر انجام گرفت.

وامق در عین حال از تلاش برای در نظر گرفتن آرا تمامی اساتید و بزرگان هنر نمایش در این برنامه راهبردی خبر داد و افزود: تجارب و هم اندیشی به این برنامه راهبردی منتهی شد و در چند حوزه از جمله مهمترین آن که آموزش است، کیفیت گرایی تولیدات، تبلیغات، رسانه، روابط عمومی، تعاون و رفاه هنرمندان و اقتصاد تئاتر از مواردی است که ابتدا آسیب ها شناسایی شد سپس به شناخت فرصتها پرداختیم و در نهایت به راهکار رسیدیم.

رئیس انجمن نمایش فارس در ادامه افزود: در برنامه ٦ماهه نخست چندین پروژه تعریف کردیم که از ماه جاری آغاز خواهند شد که  آموزش، تجهیز و تعمیر سالنهای نمایش، جشن تئاتر فارس، طراحی و راه اندازی سایت انجمن، بانک اطلاعات هنرمندان، حمایت مالی از آثار نمایشی درجه الف و برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در شهریورماه امسال را شامل می شود.

پس از اهدا این برنامه راهبردی توسط استادان هودی، سپاسدار و حمید بی طرف به معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ مهدی رنجبر با تقدیم شادباش جشن٩٢ سالگی تئاتر فارس نمایش را هنری زنده، پویا، تاثیرگذار، مقدس و وام گرفته از دیگر هنرهای والا عنوان کرد و گفت: ادبیات در قامت و قاموس نمایشنامه برای تئاتر تعریف می شود و  بلندایی به وسعت تاریخ دارد.

وی در ادامه افزود: نمایشنامه به عنوان یکی از ارکان اصلی هر نمایشی در جهان ادبیات دراماتیک همواره حایز اهمیت بوده است، جایی که می توان سهم متن را مساوی بازیگر دانست؛ از آغاز پیدایی درام تاکنون این ادبیات بوده است که پرچمدار هنر تئاتر است.

در ادامه این برنامه که به مناسبت جشن ٩٢ سالگی هنر تئاتر در استان فارس برگزار شد از استادان رحیم هودی، احمد سپاسدار، دکتر امین جعفری زاده، دکتر محمد شعله سعدی، بهمن سلیمانی، فرامرز شاه قلعه، اصغر زیبایی نژاد، محسن فرشاد، سیروس مهبودی و رحمان هوشیار به عنوان معلمان هنر تئاتر تجلیل شد.

پس از این گروه موسیقی به سرپرستی عباس سرافراز روی صحنه قرار گرفت و قطعاتی را نواخت، سپس نوبت به تقدیر از نویسندگانی رسید که در سال ١٣٩٥ با آثار مکتوب خود در جشنواره های ملی درخشیدند و نوشته های خود را در قالب نمایشنامه، نقد و مقاله به مخاطبان هنر دیرینه تئاتر ارایه کردند.

در آیین تقدیر از نویسندگان برتر تئاتر استان فارس از سعیدرضا خوش شانس، فرهاد ارشاد، آرمان طیران، رضا طاهری و فرناز رضایی، اصغر گروسی و مسعود احمدی، تجلیل شد. این در حالی است که در این بزرگداشت از حمید بهمن پور برای راه اندازی بانک نمایشنامه باران هم تقدیر انجام گرفت.

در پایان بزرگداشت روز تئاتر و ادبیات هم گروه نمایش سیاوش صفری نژاد روی صحنه قرار گرفت و به هنرنمایی پرداخت.

گفتنی است: در ادامه برنامه های جشن ٩٢ سالگی تئاتر استان فارس که تا یکشنبه ١٧ اردیبهشت ماه جاری برپاست، چهارشنبه ١٣ اردیبهشت روز تئاتر و سینما از ساعت ٢٠ به اکران فیلم "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی در تالار غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اختصاص یافته و از پیشکسوتان و هنرمندان نام آور تئاتر و سینمای استان تقدیر خواهد شد.

این درحالی است که ١٠ صبح روز پنجشنبه ١٤ اردیبهشت جاری در چهارمین روز از این رویداد استانی در مراسمی با عنوان "تئاتر و دفاع مقدس" زیارت مزار شهدا، اجرای نمایش های شاد در آسایشگاه های جانبازان و اجرای تئاتر خیابانی از ساعت19:30 در محوطه تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود.