به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در کارگروه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر امور مجتمع های فرهنگی وهنری شهرستان های استان، اظهار داشت: تشکیل این گونه جلسات و همفکری و هم افزایی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری موجب پیوند هر چه بیشتر اجزاء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد شد.

وی  با بیان اینکه هر چیزی که موجب پیوند و ارتباط باشد ثمرات خوبی خواهد داشت، افزود: هدف ما در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی هم افزایی و تعامل هر چه بیشتر با جامعه فرهنگی وهنری و اعتلای فرهنگ و هنر استان است.

فرخنده به واگذاری مجتمع های فرهنگی وهنری پنج شهرستان استان اشاره کرد و اذعان داشت: این امر موجب ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شده است که وظیفه و رسالت ما هم تشویق و حمایت از مدیران مجتمع های فرهنگی وهنری به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه های فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: هر اندازه بتوانیم زمینه حضور و مشارکت هنرمندان در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را فراهم کنیم، شاهد برپایی هرچه بهتر این برنامه ها خواهیم بود.

حسین فرخنده در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها مجهز به امکانات پخش فیلم شده اند، افزود: افتتاح سینمای خصوصی در استان به همت یکی از موسسات فرهنگی و هنری نیز  اقدام برجسته ای است.

وی به اهمیت جایگاه موسیقی مقامی اشاره کرد و افزود: باید در اجرای موسیقی مقامی اولویت با هنرمندان بومی و محلی استان باشد.

در ادامه مدیران مجتمع های فرهنگی و هنری به ارائه برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود در راستای فعال شدن هر چه بهتر و بیشتر مجتمع های فرهنگی و هنری پرداختند.

گفتنی است؛ مجتمع های فرهنگی وهنری بجنورد، شیروان، اسفراین، تیتکانلو و مانه و سملقان به بخش خصوصی واگذار شده است.