سرویس استان های هنرآنلاین: حسن دهقان رئیس انجمن اهل قلم فارس با بیان اینکه این نشست ادبی به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد غلامحسن اولاد برگزار خواهد شد، افزود: آثار زنده یاد غلامحسن اولاد، به ویژه غزل های عاشقانه و اجتماعی این شاعر فقید شیراز هرگز از خاطر ادبیات ایران زدوده نمی شود و انجمن اهل قلم وظیفه خود می داند در تعمیق اندیشه این شاعر تمام همت و تلاش خود را به کار گیرد.

وی گفت: با توجه به تخلص زنده یاد غلامحسن اولاد، این محفل شاعرانه، "اندیش" نام گرفته و در دانشگاه فرهنگ و هنر و سالنی که به نام این شاعر نام آشنا  نامگذاری شده است، اجرا خواهد شد.

شاعر مجموعه "کمی تا قسمتی عاشق" در ادامه گفت: در "شب شعر اندیش"، علاوه بر خوانش اشعار زنده یاد اولاد، ١٠ شاعر شناخته شیراز و فیروزآباد (زادگاه این شاعر فقید)، به خوانش اشعار خود خواهند پرداخت.

رئیس انجمن اهل قلم فارس این برنامه را نقطه عطفی در برگزاری شب های شعر و نشست های ادبی جدی در شهر شیراز دانست و گفت: دورهمی های ساده و صمیمی شاعران باید در سطح جامعه بازخورد مناسبی داشته باشد تا علاوه بر رشد کیفی آثار مؤلفان، بدنه جامعه هم از برکات این محافل بهره مند شوند که نشست های ادبی در این زمینه نقش مهمی دارند و انجمن با جدیت از برگزاری آن ها حمایت می کند.

دهقان گفت: شب شعر اندیش، پنج شنبه ١٤ اردیبهشت ماه ١٣٩٦، ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠ در دانشگاه فرهنگ و هنر فارس واقع در خیابان جهانگردی – کوچه جوانمردی، با همکاری این دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار خواهد شد.

الهه بهرامی