به گزارش هنرآنلاین، منصور قربانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: اصفهان با توجه به شیوه و مکتب آوازی و شیوه اجرای موسیقی، به بیانی مهد موسیقی کشور محسوب می‌شود. این شهر محل تولد و پرورش استادان بزرگی در زمینه موسیقی بوده است که امروز برخی از آن‌ها نام‌آوران موسیقی جهان به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری موسیقی از مقامی ویژه، ادامه داد: جایگاه موسیقی اصفهان و تعدد هنرمندان موسیقی ایجاب می‌کند تا موسیقی مقام ویژه‌ای داشته باشد. این امر تا آنجا اهمیت دارد که امروز شاهد این هستیم که اکثر مردم اصفهان اهل موسیقی هستند و هر یک دستی بر آتش این هنر دارند. هنر اصفهان را می‌توان از دریچه موسیقی بهتر و ریشه‌ای‌تر نمایان کرد.

مدیر هنرسرای خورشید به برنامه‌های ویژه موسیقی در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه برنامه‌های موسیقی هنرسرای خورشید آغاز شد، رونمایی از آثار موسیقیایی شهر اصفهان اولین برنامه از این مجموعه بود.

وی به رونمایی از آلبوم "نوای اصفهان" اشاره کرد و افزود: این اثر هنری که با حضور عده کثیری از هنرمندان رونمایی شد، به دست هنرمندان برجسته اصفهانی تهیه شده است. در این آلبوم از صدای هنرمندان برجسته اصفهانی از جمله استاد علی‌اصغر شاه زیدی، حسام‌الدین سراج، محمد افتخاری، امیر تاجیک، محمد معتمدی و استاد موسیقی بختیاری کوروش اسدپور بهره برده شده است.

وی افزود: اشعار آلبوم "نوای اصفهان" برای اصفهان سروده شده‌اند و اولین بار است که به اجرا درآمده‌اند. آهنگ‌سازان این آلبوم همگی هنرمندان شهر اصفهان هستند.

قربانی برگزاری جشنواره غیر رقابتی "ترنم زنده‌رود" را در هفته اصفهان حرکتی فرخنده دانست و اظهار کرد: از پنجم تا 12 اردیبهشت ماه هر شب سالن هنرسرای خورشید میزبان یکی از گروه‌های موسیقی اصفهان است. اولین شب این برنامه با حضور گروه رهاب و صدای محمد معتمدی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تأکید بر جایگاه موسیقی اصفهان گفت: جشنواره موسیقی اصفهان به نام جلال تاج اصفهانی که در آذرماه برگزار می‌شود، از سال آینده در سطح ملی برگزار می‌شود و رونمایی از این جشنواره در ابتدای هفته نکوداشت انجام شد.

رییس دفتر تخصصی موسیقی اصفهان در مورد برنامه‌های سال 1396 گفت: دفتر تخصصی موسیقی در سال گذشته افتتاح شد و تمام تلاش خود را در جهت ایجاد بستر مناسب برای رشد موسیقی در شهر داشت. سعی این دفتر بر آن است که نگاهی تخصصی‌تر به موسیقی در سال 1396 داشته باشد.

وی نوید برنامه‌های جدید و متنوعی در سال جاری را به اهالی هنر داد و گفت: برنامه‌های سال 96 پیشنهاد شدند و مجوز آن‌ها دریافت شده است و در پی برگزاری جشنواره موسیقی کودک و نوجوان هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: تابستان میزبان جشنواره موسیقی مقامی خواهیم بود. تأسیس ارکستر بزرگ اصفهان توسط این مرکز خبر خوبی برای دوستان و یاران هنر است. دلنوازان، کارنامه و آلاچیق همچنان ادامه پیدا خواهد کرد و دلنوازان تنبک نوازان اولین برنامه آن در سال پیش رو است.