به گزارش هنرآنلاین،  رقابت 321 عکاس داخلی و خارجی در بخش نهایی جشنواره بین المللی عکس "شیراز امروز" از رویدادهای پایتخت جوانان جهان اسلام روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه آغاز شد.

دبیر اجرایی رویدادهای "شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام" به ایرنا گفت: در بخش نهایی جشنواره، 21 عکاس از کشورهای رومانی، عراق، ترکیه ، سوریه و بوسنی هرزگوین و افزون بر 300 عکاس داخلی حضور دارند. 

علی رضایی افزود: "گردشگری و زیارت"، "شهرنگار" و "مهربانی اینجاست" از موضوع های این جشنواره است که عکاسان شرکت کننده در این سه محور تصویر برداری خواهند کرد . 

دبیر اجرایی "رویدادهای شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام" ادامه داد: این اردو به مدت چهار روز ادامه دارد و سپس عکاسان شرکت کننده تصویر های خود را به گروه داوران جشنواره تحویل می دهند و پس از بررسی اثرهای آنان، نفرات برتر معرفی می شوند. 

رضایی بیان کرد: آیین پایانی این جشنواره 22 اردیبهشت ماه جاری همزمان با میلاد حضرت ولی عصر ( عج ) با حضور اعضای مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و مسئولانی از کشورمان در تالار حافظ شیراز برگزار می شود و از عکاسان برتر نیز با اهدا جوایزی قدردانی می شود. 

وی اظهار کرد: مجری برگزاری این جشنواره شهرداری شیراز است و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس نیز در برگزاری آن همکاری دارد که این همکاری ها در خور قدردانی است. 

پانزدهم مهرماه سال 95 در نشست نهایی سومین اجلاس وزرای کشورهای جهان اسلام که در شهر استانبول ترکیه برگزارشد، شهر شیراز به عنوان پایتخت جدید جوانان جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد. 

پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام شانزدهم بهمن ماه سال 95 در آیین ویژه ای در مقابل آرامگاه حافظ در شیراز برافراشته شد. 

شهر شیراز در مدت زمان یک سال پایتختی با کشورهای اسلامی در زمینه فرهنگی، هنری ، ورزشی، مسابقات قرائت قرآن و ... در ارتباط خواهد بود.