به گزارش هنرآنلاین، اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه فراخوان این جشنواره همزمان با سراسر کشور از روز 19 فروردین ماه سال جاری توزیع شده است، اظهار کرد: فرصت شرکت در جشنواره تا اول تیرماه سال جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، عنوان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمة معصوم(ع) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: امسال جشنواره کتابخوانی رضوی در سه مقطع سنی 4 تا 11 سال، 5 تا 17 سال و 18 سال به بالا با معرفی شش کتاب برگزار می‌شود.

احمدی به کتاب‌های معرفی شده برای مقاطع سنی مختلف اشاره کرد و افزود: 10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها در بخش کودکان( 4 تا 11 سال)، "ماه غریب من" برای مقطع سنی نوجوان(12 تا 17 سال) و کتاب‌های "مهارت‌های زندگی در سیره رضوی"، "امام رضا (ع) و زندگی"، "بانوی ملکوت" و "چلچراغ " برای مقطع جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) معرفی شده است.

وی گفت: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی رضوی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌هایی با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

احمدی با بیان اینکه جشنواره به دو شیوه مکتوب و اینترنتی و در دو قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقمندان برای دریافت کتاب‌های مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا آدرس اینترنتی (www.iranpl.ir دریافت فایل پی‌دی اف) مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تاکید کرد: همچنین به منظور  مشارکت بهتر و بیشتر روشندلان، نسخه بریل و گویی چهار نسخه یا چند عنوان از کتابها در حال آماده سازی است که در اولین فرصت در اختیار آن ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به منظور مشارکت به صورت اینترنتی می‌توانند به سایت www.shamstoos.ir  مراجعه کرده و با تکمیل فرم‌های ویژه جشنواره در مسابقه شرکت کنند.

احمدی بیان کرد: داوری نهایی جشنواره با توجه به دو شیوه مکتوب و آنلاین در دو حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر یک از استان‌ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان جداگانه در مرکز محاسبه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: در مراسم اختتامیه کشوری که بر اساس برنامه در دهه کرامت برگزار می‌شود 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره در نظر گرفته شده و 8 خانواده به صورت ویژه تقدیر می‌شود.

وی گفت: مراسم اختتامیه در جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به صورت استانی در دهه کرامت برگزار می‌شود و در آن از برگزیدگان استانی با اهدای لوح و جوایزی ویژه تجلیل به عمل می‌آید.