به گزارش هنرآنلاین، حسین میسر در گفت‌وگو با ایسنا،  از پایلوت بودن استان همدان در زمینه تولید انیمیشن سخن به میان آورد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید انیمیشن، اعتبارات بالایی نیاز دارد و این توان و تخصص تولیدی در استان همدان موجود است و صدا و سیمای مرکز همدان در حد بضاعت خود قادر به تأمین بخشی از این هزینه است، تولید انیمیشن به صورت مشارکتی امری است که می‌تواند در رونق این صنعت تأثیر بسیار خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز پویانمایی صدا و سیمای مرکز همدان برای فرهنگ‌سازی زندگی سالم اقدام به ساخت انیمیشن کرده است، تصریح کرد: 10 انیمیشن سه دقیقه‌ای با موضوع "زندگی سالم" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان تولید شده است که در همایشی همزمان با هفته سلامت رونمایی شد.

میسر مضامین انیمیشن‌های تولید شده را پرداختن به اصلاح سبک زندگی و پرهیز از بی‌تحرکی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ و پذیرش در انیمیشن بسیار بیشتر از هر تولید سمعی و بصری دیگری است به طوری که رسانه در امر فرهنگ‌سازی نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش بسزای رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت، یادآور شد: ساخت انیمیشن در حوزه سلامت آغاز خوبی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است و رسانه‌ها می‌توانند رفتارهای بهداشتی و غیربهداشتی را با توجه به ضریب نفوذ آن به بهترین شکل ممکن در بین مردم ترویج کنند.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز همدان خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی‌های آپارتمان‌نشینی، خوردن فست‌فود و عدم تحرک افراد در اغلب ساعات روز باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر شده که نیاز است فرهنگ سلامت در بین افراد جامعه نهادینه شود.

وی شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت و چاقی مفرط در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان را حاصل زندگی مدرن دانست و عنوان کرد: اگر امروز به فکر مشکلاتی از این دست نباشیم هزینه‌های هنگفتی در آینده در حوزه سلامت گریبان‌گیر خانواده و جامعه خواهد شد.