به گزارش هنرآنلاین، به نقل از مهر، سیدعلی زمزم اظهار داشت: موسیقی نواحی از جمله موسیقی هایی بوده که دارای اصالت محتوایی است.

وی اصالت محتوایی را مهمترین شاخصه موسیقی نواحی عنوان کرد و گفت: موسیقی نواحی در کنار نگاه آیینی بیشترین تاثیر را در اقلیم های مختلف کشور دارد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور در استان، بیان کرد: از حدود چهار ماه قبل مقدمات برگزاری این جشنواره در حال انجام است.

شرکت ۴۱ گروه در نخستین جشنواره موسیقی نواحی

زمزم از شرکت ۴۱ گروه موسیقی نواحی در این جشنواره خبر داد و افزود: بعد از انجام داوری اولیه از این تعداد ۱۶ گروه به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد هشت گروه از خراسان رضوی، سه گروه از خراسان شمالی، یک گروه از سیستان و بلوچستان و چهار گروه از خراسان جنوبی هستند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این جشنواره در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در محل سالن علامه فرزان بیرجند برگزار می شود، بیان داشت:  در روز نخست جشنواره ۱۰ گروه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به رقابت خواهند پرداخت.

زمزم با بیان اینکه در نوبت صبح روز دوم نیز شش گروه به اجرای موسیقی خواهند پرداخت، افزود: اختتامیه جشنواره نیز بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: حضور مردم و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره آزاد و به صورت رایگان خواهد بود.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین بر لزوم حمایت و معرفی موسیقی نواحی در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا تلاش می شود تا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه ها مکتب خانه موسیقی نواحی در استان راه اندازی شود.