به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد با اعلام این خبر، گفت: نویسندگان و مورخان در طول تاریخ نقش مهمی در تثبیت نام خلیج فارس داشته اند و آثار آنها امروز منبع مهمی در برابر سوء استفاده کنندگان است .

وی افزود : امروز خلیج فارس بیش از هر زمان دیگر نیاز به گسترش تحقیقات و پژوهش های گسترده در شاخه های مختلف و مرتبط با زیست بوم خلیج فارس دارد و این جشنواره به مرکزی برای اشاعه و نشر آثار مکتوب خلیج فارس تبدیل شده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به آثاری که در جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس رونمایی می شود اشاره کرد و بیان داشت : کتاب چهره های ماندگار خلیج فارس جلد اول : " سدید السلطنه " به قلم حسام الدین نقوی و کتاب پایان نامه " جنگ دوم خلیج فارس " نوشته فاطمه زارع پیر حاجی در مراسم افتتاحیه با حضور مقامات و اساتید در بندر تاریخی لافت رونمایی می شود .

گفتنی است : هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس ٦ الی ١٠ اردیبهشت در استان هرمزگان برگزار و مراسم اختتامیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورخ نهم اردیبهشت ماه در بندر تاریخی لافت برگزار می شود .