سرویس استان های هنرآنلاین: در این کارگاه هنرجویان فارغ از گرایش‌هاى متنوع (مستند، داستانی، تجربی، ویدئو آرت) و هرگونه تصوری راجع به سینما حضور می‌یابند و با آشنا‌زدایی از قواعد پذیرفته شده و با ایجاد بستر مناسب جهت آزادسازى ناخودآگاه‌شان، در یک کارگاه به معنای واقعی شرکت می‌کنند.

اولین ساخته‌ محمد شیروانی، کارگردان، فیلم‌نامه نویس و مستندساز، فیلم کوتاه "دایره" (۱۳۷۷) منتخب منتقدان بین‌المللی جشنواره کن شد. او که پرچمدار سینمای آلترناتیو در ایران است، تاکنون فیلم‌هایش در بیش از ۴۰۰ جشنواره بین المللی اکران شده است.

افزون بر فیلم‌های اکران شده در شیراز، او دو فیلم مطرح "ناف" و "لرزاننده‌ چربی" را در کارنامه‌ خود دارد که فیلم لرزاننده چربی در سال ۱۳۹۱ جایزه‌ ببر طلایی بهترین فیلم از جشنواره‌ی روتردام را دریافت کرد.

بر این اساس، انتخاب چشم ها و چهره ها، انتخاب چهره ها با تمرکز همزمان بر پس زمینه و پیش زمینه، گسترش تمرین چهره ها با محوریت حرکت و میزانسن دوربین و بازیگر، شخصیت پردازی شخص ناشناس، سلف پرتره، فیلمساز در آینه، آشنازدایی از اشیاء و موقعیت ها، کانون تراکم معنا، لحظه جادویی، تمرکز بر یک شخصیت بیادماندنی تاریخ سینما، دیالوگ نویسی گروهی، دیالوگ نویسی در موقعیت شهری، پرورش فیلمنامه در موقعیت شهری، گسترش تمرین چهره ها با انتخاب یک لوکیشن همپوشاننده، حضور حواس در غیاب حس بصری، حضور حواس در غیاب حس سمعی، طراحی صدا در فیلمنامه، توجه به بدن به شیوه مجاز مرسل(جز از کل)، نوشتن با دوربین، اتو رایتینگ از کاغذ تا دوربین سرفصل تمرینها در کارگاه محمد شیروانی در شیراز است.

گفتنی است: مروری بر آثار محمد شیروانی و ورکشاپ "سینما آلترناتیو" تا ١٥ اردیبهشت ماه در شیراز ادامه دارد.

الهه بهرامی