به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت به برپایی جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی و تئاتر اتود در سال گذشته اشاره کرد و افزود: جشنواره تئاتر ساحلی و جشنواره تجسمی بسیج هنرمندان نیز توسط این اداره کل برگزارشده است.

وی صدور مجوز و برگزاری ۲۳۴ نمایشگاه هنری در سطح استان از جمله نمایشگاه عکس، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه تجسمی، اجرای ۱۲۴ عنوان نمایش با تعداد ۳۲۶ اجرا در سطح استان با انواع گوناگون صحنه‌ای، خیابانی، تعزیه، کودک و نوجوان و شادمانه از فعالیت‌های فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

وی صدور ۲۶۸ مجوز اکران فیلم‌های سینمایی ازجمله فعالیت‌های دیگر این اداره کل دانست و تصریح کرد: با همکاری‌های انجام‌شده توانستیم چهارمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان را در مینودشت برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: همایش مختومقلی فراغی با حضور هیئت اعزامی از ترکمنستان، برگزاری دو دوره نمایشگاه سراسری کتاب، حمایت از اعزام دو گروه از شاعران و دو گروه از داستان نویسان به تهران برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سه همایش در روستاهای مرزی استان با عنوان همراه و همگام با مرزداران و حمایت از خرید ۱۶۶ عنوان کتاب به ارزش یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال ازجمله فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام فضیلت در خصوص عملکرد فعالیت‌های آموزشی سال ۹۵، گفت: ۴۴ کارگاه آموزشی برای کارکنان و جامعه فرهنگ، هنر و رسانه به مدت ۱۳ هزار و ۴۵۱ نفر ساعت برگزار شد.

وی در خاتمه به فعالیت ١٤ خانه فرهنگ دیجیتال اشاره کرد و افزود: این مراکز فرهنگی دیجیتال در شهرستان‌های گنبد، بندر ترکمن، رامیان، سعدآباد فندرسک علی‌آباد کتول، مینودشت و گرگان تحت پوشش‌داریم که از این تعداد پنج مرکز تا سال ۹۰  و مابقی در دوره دولت تدبیر و امید تأسیس شد