به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در این جشنواره ٧ طرح برگزیده و ٢٠ طرح تقدیر شدند که نام انجمن ادبی صراط در بخش طرح‌های تقدیری درخشید.

حسن پاکزاد، دبیر این انجمن با اشاره به جزئیات طرح برگزیده شده، اعلام کرد: طرح کلی انجمن صراط در قالب حمایت از جلسات شعر بود که بر مشارکت جمعی و به ویژه نوجوانان در کنار پیشکسوتان تاکید داشت و شامل سه زیرشاخه می‌شد.

وی در توصیف زیرشاخه‌های این طرح اظهار داشت: زیرشاخه  اول برگزاری ١٠ شب شع در ١٠ دبیرستان بزرگ زنجان بوده در ١٠ ماه از اردیبهشت تا بهمن‌ماه در ٥ مدرسه دخترانه و ٥ مدرسه پسرانه انجام گرفت و علاوه بر شعرخوانی توسط شاعران انجمن، از میان خود دانش‌‌آموزان نیز استعدادهای جدید شناسایی شد.

پاکزاد ١٠ شب شهر در ١٠ شهر کوچک یا بخش بزرگ در حومه زنجان را از دیگر زیرشاخه‌های طرح اجرا شده توسط انجمن صراط معرفی کرده و افزود: ما سعی کردیم که فعالیت‌های انجمن را به  شهرهایی چون ارمغانخانه و حلب که انجمن ادبی نداشتند ببریم و در آنجا جلسات شعرخوانی فولکلور اجرا کنیم چون در اغلب شهرهای کوچک، بیشتر به زبان مادری صحبت می‌شود و همزمان شعرخوانی به زبان فارسی نیز اجرا می‌شد.

دبیر انجمن ادبی صراط با اشاره به سومین شاخه طرح اجرا شده توسط این انجمن تاکید کرد: در این بخش نیز ١٠ برنامه اجرا شده که شامل ٥ برنامه تجلیل از شاعران آیئنی نویس در هیئت‌های مذهبی بوده و در ٥ برنامه نیز از شاعران جوان که در حوزه شعر و ادب استان و خارج از آن، نامور بودند تقدیر شد.

وی با اشاره حضور خود و امیر رسولی، مدیرعامل به نمایندگی از این انجمن ادبی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، عصر دیروز اول اردیبهشت گفت: ١٨٢ انجمن از سراسر کشور در این جشنواره طرح ارائه کردند که در داوری نهایی ٢٧ اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافت و ٧ اثر برگزیده شده و ٢٠ انجمن نیز مورد تقدیر قرار گرفتند که انجمن صراط نیز در میان تقدیرشدگان بود.

پاکزاد آغاز فعالیت این انجمن را از سال ٩١ اعلام کرده و تاکید کرد: سال گذشته انتخابات انجمن برگزار شده و اعضای هیئت موسس متشکل از امیر رسولی، حسن پاکزاد و علی حنیفه به عنوان اعضای هیئت مدیره مجددا انتخاب شدند.

در نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی کشور، سید رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس سیدصالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ، مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی کشور و مسئولان و نمایندگان ١٨٢ انجمن ادبی شرکت‌کننده در جشنواره حضور داشتند.

در این مراسم طرح‌های برگزیده و تقدیری جشنواره لوح تقدیر و جوایز خود را از دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

بر این اساس، طرح‌های شرکت‌داده‌شده از انجمن ادبی دوستداران شاهنامه البرز از شهر کرج، انجمن داستان کودک انگشت جادویی شیراز، رسم کتابخوانی از تهران، انجمن شعر آئینی مشکات از سبزوار، انجمن ادبی جام جهان بین از تربت‌جام، خانه نویسندگان افغانستان و انجمن قلم شهرزاد از شهر اهواز، به عنوان طرح‌های برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

همچنین با اعلام هیئت داوران نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، طرح‌های ارسالی از سوی انجمن ماتیکان داستان از شهر مشهد، انجمن ادبی دورنا از اورمیه، انجمن ادبی طنز لبخند از شهرستان نهاوند، انجمن ادبی حکیم نظامی میاندوآب، انجمن ادبی اهر، انجمن شعر و ادب ادیب رامیان، طلیعه فرهنگ سولدوز از نقده، انجمن ادبی فایز دشتی از خورموج،  انجمن ادبی صراط از  زنجان، انجمن داستان‌نویسان نون والقلم از آباده، باشگاه کتابخوانی تشکوه رامهرمز، انجمن ترانه هرمزگان، انجمن چکامه‌سرا اصفهان، کانون ادبی ـ فرهنگی کلمه شوکت از قم، گروه داستان جمعه از قم، شاعران لواسان، انجمن تخصصی شعر صریر از ملایر، انجمن ادبی شهید آوینی همدان، جمع جمعه از تهران و انجمن ادبیات داستانی سمر سبز مشهد، در نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی تقدیر شدند.