به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در جلسه ستاد اجرایی دومین جشنواره فیلم و عکس سالوک اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها وضعیت بهتر و آرام تری را فراهم و هنرمندان را به یکدیگر نزدیک تر می کند.

وی توجه به هنرمندان شهرستان و آثار آن ها را مهم برشمرد و افزود: امید است با حضور داوران و داوری آثار، شهرستان هم بهترین های خود را بشناسند چرا که این امر تاثیر بسیار مطلوبی در راستای تولیدات بهتر از سوی  هنرمندان خواهد داشت.

فرخنده در ادامه اختصاص بخش ویژه جشنواره به موضوع اقتصاد مقاومتی را موثر دانست و افزود: اقتصادی مقاومتی نقشه ای روشن برای پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اذعان داشت: هنر فیلم و فیلمسازی به لحاظ  فرهنگسازی و سرعت انتقال مفاهیم  و مطالب  از جایگاه ویژه ای برخوردار است و لازم است که به این موضوعات بیش از پیش پرداخته شود.

فرخنده بر تداوم برپایی این جشنواره در استان تاکید کرد و گفت: اراده ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که این جشنواره هر سال به نحو شایسته و با حضور و مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه برگزار شود.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی کلی از روند فعالیت های انجام شده توسط کمیته ها و زمان برگزاری این جشنواره گفت: با حضور هنرمندان نامی  و برجسته عرصه سینمای ایران،  ٤ تا ٧ اردیبهشت سال جاری شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود.

ابوالحسن حیدری در ادامه با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از صدور فراخوان   دو  بخش اصلی  و ویژه  را شامل می شود، افزود: بخش اصلی با موضوع آزاد و در قالب فیلم های داستانی، مستند، و پویانمایی است.

حیدری همچنین بخش ویژه را شامل سه موضوع سرزمین زیبای من، فارغ التحصیلان  انجمن  استان  و آموزشگاه هایی که مجوز  دارند و نیز چراغ راه با محوریت پرداختن به تبیین شعار سال اعلام کرد واظهار داشت: فراخوان جشنواره بهمن ماه سال ٩٥ منتشر شد تا هم اکنون نیز برای ارسال آثار فرصت  وجود دارد.

وی  در بخشی دیگری با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره تلاش برای ارتقاء کیفیت آثار تولیدی مدنظر ما بوده است، اضافه کرد: در این مدت کارگاه های آموزشی متعددی با حضور اساتید استانی حوزه فیلم در نقاط مختلف استان با هدف آموزش نکات سینمایی و تولید فیلم برای هنرمندان جوان استان برگزار شده است.

گفتنی است؛ اعضا ستاد اجرایی و مسئولین کمیته های دومین جشنواره فیلم و عکس سالوک هر یک به ارائه نظرات، پیشنهادات و برنامه های خود برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره پرداختند.