سرویس استان های هنرآنلاین: انجمن فیلم کوتاه شیراز در ادامه برنامه نمایش هفتگی نمایش فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، چهارشنبه ٣٠ فروردین، نمایش ٢٠ فیلم کوتاه برگزیده یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای - تهران را خواهد داشت.

نمایش فیلم‌های کوتاه داستانی شامل "جعبه‌ها" ساخته احسان جعفری و "سکوت " ساخته پویا نبی است که این برنامه چهارشنبه ٣٠ فروردین ساعت ١٧ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس - سینما غزل برگزار می‌شود و ورود برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای با موضوع سینمای اخلاق و خانواده در دو بخش مسابقه‌ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی، اسفندماه ٩٥ در تهران برگزار شده و بخش مسابقه سینمای جهان در قالب‌های مستند، داستانی و پویانمایی نیز صرفاً برای حضور شرکت‌کننده‌های غیر ایرانی بوده است.

فیلمسازانی که فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای اول و دوم خود را تولید کرده‌اند، تنها در یکی از بخش‌های اصلی یا مسیر تجربه شرکت کرده‌اند. فیلم ١٠٠ یک فیلم کامل است با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه به دو عنصر ایجاز و خلاقیت تولید می‌شود.