به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سیدصادق موسوی در سفر یک روزه به آبادان و خرمشهر ضمن بازدید از دفتر سینمای جوانان ایران در آبادان، با هنرمندان و فیلمسازان شهرهای آبادان و خرمشهر دیدار وگفت‌وگو کرد.

موسوی همچنین پس از حضور در پشت صحنه یکی از فیلم‌های انجمن سینمای جوانان با موضوع شهدای غواص در جلسه‌ای مشترک با همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تفاهم‌نامه‌ای را میان این اداره کل و انجمن سینمای جوانان امضا کرد.

در این جلسه قنواتی گفت : اولین حضور شهرستانی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران درشهر آبادان در سال جدید حاکی از دیدگاه ایشان برای توجه به مناطق و دفاتری ازاین دست است و این باعث خوشحالی است.

سیدصادق موسوی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فیلمسازان آبادان گفت: آبادان به دو دلیل حائز اهمیت است اول اینکه ایران ما به سرزمین عزیز و مقاوم خوزستان بدهکار است و دوم حضور استعدادهای درخشانی که از این خطه برخاسته  و در هنر و ادبیات ایران تاثیر فراوان داشته‌اند. همچنان هم نسل جوان این استان از هنرمندان خلاق و با استعداد به حساب می‌آیند و لازم است از آنها حمایت شود.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: آبادان مردم سینما دوستی دارد و برای این مردم سینما و سینما دوستی امر دیر‌آشنایی است.

در ادامه جلسه تفاهم نامه‌ای بین مدیر عامل انجمن سینمای جوانان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به امضا رسید که طبق آن مقرر شد جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آذرماه سال‌جاری با مشارکت این دو نهاد در آبادان برگزار شود. همچنین تجهیز کامل و به‌روز فنی دفتر آبادان و حمایت از تولیدات حرفه‌ای این دفتر از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.