به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایرنا، سید صادق موسوی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به فعالیت 68 دفتر و نمایندگی این انجمن در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: اولویت برنامه‌های سال جاری تاکید بر تمرکززدایی و توجه به افزایش اختیارات دفاتر در سراسر کشور است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان یادآورشد: توجه جدی به حضور فیلم‌های تولیدی در جشنوارهای بین‌المللی و رقابت‌ با فیلم‌های خارجی و جذب سرمایه‌گذار صنعتی خارج از حوزه دولتی برای حمایت از تولیدات حرفه‌ای فیلم در کشور از دیگر برنامه‌های جدید انجمن سینمای کشور است.

موسوی به تقسیم‌بندی استان‌های کشور به سه منطقه برای برگزاری جشنوارهای موضوعی اشاره و اظهار داشت: برگزاری سه جشنواره منطقه‌ای و استانی، تقویت کلاس‌های آموزشی ارتقاء دانش اساتید در حوزه آموزش در دستور کار قرار دارد.

وی از افزایش اختیارات دفاتر حوزه هنری برای تولید فیلم‌های کوتاه هنرجویی و نیمه‌حرفه‌ای به منظور تمرکززدایی از تولیدات نیمه‌حرفه‌ای در ستاد مرکزی خبر داد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در سال جاری علاوه بر حمایت از تولیدات نیمه‌حرفه‌ای از تولیدات حرفه‌ای فیلم نیز حمایت خواهد شد.

وی به فروش 170 میلیارد تومانی سینمای ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازارهای جدید برای فروش فیلم در کشور گشوده شده و برای استمرار آن نیاز به تولید فیلم‌های فاخر و آموزش در این زمینه است.

موسوی به ظرفیت‌های هنری و هنرمندان شهرستان آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس هرچند به زیرساخت‌ها هنری و سینمای این شهر آسیب جدی رساند ولی این منطقه همچنان یکی از مناطق هنری و سینمایی کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز در این دیدار از آمادگی این منطقه برای حمایت از برگزار جشنواره منطقه‌ای در آبادان خبر داد و گفت: تجهیز ساختمان انجمن سینمای جوان در دستور کار قرار دارد.

همایون قنواتی به علاقه خاص شهروندان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به هنر اشاره و اظهار داشت: با حضور اساتید ارزشمند موسیقی کشور همچون امیر مهیار تفرشی پور و داریوش فرهت ارکستر اروند در حال شکل‌گیری است.

به گفته وی از حضور جوانان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در جشنواره‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

مجید عیدان مسئول سینمای جوان شهرستان آبادان در ادامه به استقبال مردم از برگزار جشنواره فیلم اروند در تعطیلات نورزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 150 هزار نفر از شهروندان آبادانی با حضور در سینما مهرآبادان فیلم‌های برتر کشور را تماشا کردند.