به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، کاوه حیاک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: در سال ٩٥ تعداد ١٢ نفر از سراسر کشور برای دریافت مجوز آموزشگاه موسیقی در تهران حضور پیدا کرده بودند که در بین آنها تنها ٤ نفر از شهرهای مشهد، اصفهان، ارومیه و سردشت با قبولی در آزمون‌های علمی و عملی مجوز تأسیس آموزشگاه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله مجوزهایی برای تأسیس آموزشگاه موسیقی در تهران صادر می‌شود، افزود: محمد محمدنژاد موفق به دریافت مجوز آموزشگاه موسیقی از وزارت فرهنگ و ارشاد و خانه موسیقی ایران شد تا اولین آموزشگاه موسیقی مجوزدار را در سردشت تأسیس کند.

اهدای بیش از ٣ هزار جلد کتاب در سال ٩٥

حیاک در خصوص فرهنگ اهدای کتاب در سردشت گفت: سرانه کتابخوانی در سردشت به نسبت بسیاری از شهرهای همتراز مناسب است و اداره ارشاد هم به هر مناسبتی سعی در اهدای کتاب به مراکز علمی و عمومی، مساجد، دهیاری‌ها، پاسگاه‌های مرزی، دانشگاه‌ها، فرهیختگان، شخصیت‌های برجسته، شورای فرهنگی عمومی، شورای اداری و... کرده است.

به گفته وی، به رغم کمبود امکانات و منابع مالی در سال ٩٥ بالغ بر ٣ هزار و ٤٠٠ جلد کتاب به صورت عادلانه در سطح شهرستان توزیع شده است که این آمار در ١٠ سال گذشته به بیش از ٥٠ هزار جلد هم می‌رسد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت با بیان اینکه ٢ کتابخانه فعال در شهر سردشت، ٢ مورد در شهرهای ربط و میرآباد و همچنین یک مورد دیگر به صورت مشارکتی در روستای قلعه رش وجود دارد، اظهار کرد: پیگیر هستیم با توجه به مصوبه‌های گذشته مبنی بر ساخت مجتمع‌های فرهنگی و یا کتابخانه عمومی این مصوبه در شهرهای ربط و میراباد اجرایی شود.

وی افزود: سرانه مطالعه در شهرستان در حدود ٥ دقیقه بوده و بیش از ٦ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌ها وجود دارد که در حدود ٢٠ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند و همچنین ١٠٠ هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.