به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای کوثر، حمید رضا مکارمی در این خصوص گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر مینا کاری  نفیس در سبک ها و اشکال مختلف از جمله ظروف ، سنگاب ، بشقاب،  جام و .... به نمایش در آمده است .

مکارمی افزود: از برنامه جنبی این نمایشگاه برگزاری کارگاه آموزش هنر میناکاری با همکاری سازمان صنایع دستی  و گردشگری در آستانه بزرگداشت روز اصفهان است .

وی ادامه داد :  در این نگارخانه گلدان میناکاری  3 سانتی متری تا سنگاب میناکاری 100 سانتی متری  در معرض دید  قرار گرفته است ، علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه می توانند از ساعت 9 صبح تا 19 به محل فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی - خیابان مسجد علی  مراجعه  و یا با شماره تلفن 35212475 تماس حاصل کنند.

محسن شریعت هنر میناکاری  و نقاشی را در  محضر اساتیدی همچون استاد صنیع زاده  و استاد بدر سماء از سال 80 تاکنون به طور رسمی آغاز کرده است و تا کنون در نمایشگاههای داخلی و خارجی حضور فعال داشته است .

میناکاری هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد، امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می‌شود ولی می‌توان بر روی طلا و نقره نیز آن را به عمل آورد.

شکل‌ گیری مینا از ترکیب اکسیدهای فلزات و چند گونه نمک در مجاورت حرارت بالا است که رنگ ‌ها در طول زمان و بر اساس دما بوجود می‌آیند ؛ امروزه در ایران کانون تولید میناکاری شهراصفهان است و استادان برجسته‌ای در تولید آثار مینا مشغول به فعالیت هستند.