به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در گفت و گویی اظهار کرد: با حمایت های انجام شده و روند رشد فعالیت ناشران گیلانی در سال گذشته، برای سومین سال پیاپی رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب های منتشر شده در استان شکسته شد.

وی تصریح کرد: ٧٦٠ عنوان کتاب توسط ٤٥ ناشر گیلانی در سال ٩٥ منتشر شد که نسبت به سال قبل از آن که ٦٧٠ عنوان بود از رشد ١١,٨ درصدی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق چاپ کتاب در استان، گفت: شمارگان کتاب های چاپ شده سال گذشته در گیلان برابر با یک میلیون و ٦٩٠ هزار نسخه بود که در مقایسه با سال ٩٤ با رشد ٢١,٣ درصدی روبرو شد.

فاضلی افزود: در کتاب های منتشره سال ٩٥ در گیلان، ٧١٣ عنوان کتاب تألیفی، ٤٧ عنوان ترجمه، ٥١٤ عنوان چاپ اول و ٢٤٦ عنوان چاپ مجدد بوده است.

ثبت رکورد جدید در حوزه چاپ کتاب کودک و نوجوان در گیلان

وی ادامه داد: طی مدت مذکور، ٢٤٧ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده است که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: در سال گذشته ٧٧ نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید ١١٤ هزار نفر و فروش ٢٤ میلیارد ریالی کتاب به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال ٩٥ بوده است.

این مسوول در پایان با بیان اینکه گیلان جزو استان های برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش؛ ١٤٥ ناشر دارای مجوز فعالیت در استان گیلان هستند که از این تعداد ١١٦ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.