به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در نشست صمیمی با هنرمندان استان با بیان اینکه ملت ایران سه سابقه اصلی دارند که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود، افزود: بیش از دو هزار و ٥٠٠ سال سابقه ایرانی بودن و هنر ایرانی، سابقه هزار و ٤٠٠ ساله اسلام که به هنر به معنای واقعی توجه کرد و سابقه ٣٨ ساله بعد از انقلاب تحت عنوان هنر انقلابی باید مد نظر همه مردم و هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه ما هم ایرانی و هم مسلمان هستیم و این دو تقدمی بر یکدیگر ندارند، ادامه داد: اگر این سه سابقه با هم دیده شوند بدون شک شاهد رشد و پیشرفت بیش از پیش مقوله هنر در کشور خواهیم بود.

صالحی با تأکید بر اینکه در زمینه هنر باید از افراط و تفریط دوری کنیم؛ زیرا این نگاه آسیب‌زا بوده و نمی‌تواند منشأ اثر باشد، تصریح کرد: ضروری است از تمامی ظرفیت‌های موجود برای ارتقای هنر و هنرمند و استفاده از تأثیر هنر در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توان و توانمندی هنرمندان خراسان شمالی، بر مدیریت داخلی جشنواره‌های ملی در استان تأکید کرد و افزود: جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ملی ازجمله جشنواره تئاتر رضوی باید از سوی مدیران و هنرمندان داخلی مدیریت شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری ادارات و دستگاه‌های مختلف استان از توان هنرمندان بومی، اضافه کرد: اینکه برخی از مدیران خراسان شمالی به هنرمندان و نیروهای درون استان بی‌اعتماد باشند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

صالحی خاطرنشان کرد: ما به هنرمندان استانی اعتماد کامل داریم؛ اما اگر در جایی لازم باشد از تجربه هنرمندان سایر استان‌ها هم استفاده می‌کنیم.

وی از تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات هنرمندان استان با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی خراسان شمالی خبر داد و افزود: تلاش می‌شود در قالب این کارگروه به نقدها، نیازها و مسائل هنرمندان استان به‌صورت مناسب پاسخ داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت: باید شرایط و زمینه مشارکت بیشتر مردم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان فراهم شود.

حسین فرخنده، در دیدار هنرمندان با استاندار خراسان شمالی، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در استان، بر تقویت مشارکت مردمی در برگزاری برنامه‌های این بخش تأکید کرد.

وی با بیان اینکه جوانه‌های حرکت فرهنگی، هنری مردمی در استان آشکار شده و در حال رشد است، افزود: تا زمانی که در حوزه فرهنگ و هنر به بودجه‌های دولتی متکی باشیم نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی موجود در این بخش را به طور کامل مرتفع کنیم؛ ازاین‌رو باید زمینه‌های مشارکت مردمی در عرصه فرهنگ و هنر فراهم شود.

فرخنده با اشاره به واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری استان به بخش غیردولتی، آن را موجب توسعه فعالیت های این بخش و سود دهی سرمایه گذاری های انجام شده خواند و از رشد صددرصدی فضای فرهنگی و کتابخانه ای استان و پیگیری راه اندازی پژوهشکده فرهنگ و دانشکده موسیقی در استان با همکاری وزارت علوم خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید شرایط و زمینه‌ای فراهم شود که مردم و جامعه هنری بسترساز و عامل فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشند.