به‌ گزارش هنرآنلاین،به مناسبت میلاد خجسته امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) و هفته هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاه خوشنویسی به سبک خط معلی با عنوان "مهر علی" 21  فروردین ماه در حوزه هنری یزد افتتاح شد.

در این نمایشگاه 40 اثر از صادق‌زاده بانوی خوشنویس یزدی با موضوع اسامی و القاب حضرت علی(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین در کنار برگزاری نمایشگاه، کارگاه خلق اثر با حضور تعدادی از معلی نویسان یزدی برگزار خواهد شد.

خط زیبای معلی همانطور که از نامش پیداست برگرفته از نام مبارک حضرت علی(ع) است. مبدع این خط استاد حمید عجمی است که با معرفی این خط در سال 1378 -که به تأیید سازمان فرهنگی یونسکو هم رسید- زمینه ساز تحولی نو در خوشنویسی و خطوط فارسی شد .

از مهمترین ویژگی‌های این خط شکست‌های ناگهانی و قالب شکنی‌هایی است که به روحیه انسان مدرن نزدیک ‎ ‌ تر بوده و ظرفیت بالایی برای استفاده در معماری را در خود جای داده است .

از خط معلی بیشتر در سطرنویسی و قطعه‌‌نویسی استفاده می‌شود تا کتابت، از این خط همچنین در بسیاری از تبلیغات و طراحی‌ها با موضوعات دینی و مذهبی به‌صورت عنوان و قطعه استفاده می‌شود .

گفتنی است؛ نمایشگاه "مهر علی" ساعت 18:30امروز دوشنبه 21 فروردین‌ افتتاح و تا پایان فرودین ماه در دو نوبت صبح و عصر در نگارخانه حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود .