سرویس استان های هنرآنلاین: مرتضی محلاتی مدیر نگارخانه "هان" پیرامون این رویداد هنری با بیان اینکه ویدئوآرت "ساختگی" از ٢٥ تا ٣٠ فروردین جاری در این گالری اجرا می شود، گفت: امیرعلى محبى نژاد ویدئو آرتیست، خواننده، شاعر و عکاس ایرانى است  که متولد ١٣٦٠ و ساکن تهران است.

محلاتی در ادامه عنوان کرد: این هنرمند نوگرا فعالیت هنری خود را از سال ١٣٨٠ همزمان در دو حوزه موسیقى و عکاسى آغاز کرد. در ادامه دامنه‌ فعالیت خود را گسترش داد و ویدئو و چیدمان  را به آن افزود.

وی با بیان اینکه محبی نژاد اولین ویدئوى خود را در سال ١٣٨٥ ساخت و از آن زمان پیوسته در این حوزه فعال بوده است، افزود: ویدئوهای او در نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته شده اند.

محلاتی ادامه داد: از جمله ویدئوهای محبی نژاد "زمان حال نامرئى" است  که در کانادا، برزیل و ایالات متحده نمایش یافته است؛ همچنین ویدئوآرت های "بخشى از من" در پاریس و تهران، و"اگر باز همدیگر را دیدیم" در گالری توماس اربن نیویورک ارایه شدند.

وی در ادامه افزود: این هنرمند در زمینه موسیقى در تشکیل چند گروه شرکت داشته و پیوسته به عنوان خواننده و ترانه‌سرا به فعالیت خود ادامه داده است. این درحالی است که محبی نژاد در سالهای اخیر فعالیت خود را به صورت انفرادی و در قالب هنرمند مستقل، در فضای رسمى موسیقى ایران  با جدیت دنبال مى کند و اولین  آلبوم رسمى او در روزهای پایان سال ٩٤ منتشر شد.

محلاتی یادآور شد: محبی نژاد اکنون غیر از پروژه های انفرادی خود، همزمان چند پروژه موسیقایى دیگر را نیز در قالب گروهی دنبال می کند؛ موضوع آثار او اغلب ریشه در دغدغه های شخصى او داشته و بازتابى از نگرش او در مورد جهان پیرامون اوست.

وی تصریح کرد: کلاژ صدا و تصویر و صداهای ضبط شده، در کار محبى نژاد با ظرافتى مثال زدنى به خلق مناظر دیدارى – شنیدارى چند لایه و مرکب می‌انجامد.

محلاتی پیرامون عملکرد گالرى "هان" در سال گذشته که آغاز فعالیت آن به مهرماه ٩٥ می رسید عنوان کرد: "آوت سایدر آرت"  نمایشگاه نقاشى و طراحى هنرمندان مکتب ندیده، "تایم لاین" رخداد هنر تعاملى فرزانه زارع، "زنگاو"، "زنجفیل" طراحى های مرضیه کازرونى ، شیوا پرهام، "حرف هایى براى نگفتن" چاپ دستى های سمیرا پورتقى، "واژه ابژه" نمایش و تحلیل آثار -نوشته محور- ٤ هنرمند  بر روى اسکرین(مگریت، آراکاوا، مابستر ، مونتگومرى)، "سه سویه" نمایشگاه نقاشى خانم ها، مسیبى، بدیع، سنجرى، "در طلب شعر شدن به جاى شاعر بودن" تصویر، نوشته نمایشگاه آثار فرهاد فزونى، "چرک کف دست" نقاشى دیجیتال آثار مهدى معتضدیان، "مشق هاى مشوش یک پرسه زن" آثار نقاشى محمد خداشناس و "ساختگى" ویدئو آرت امیر على محبى نژاد که موکول به فروردین ٩٦ شد از جمله فعالیت های این مجموعه بود.

گفتنی است: نگارخانه "هان" در انتهای خیابان عفیف‌آباد، نبش کوچه ١٩ساختمان ١٥٦ قرار دارد.