به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پس از انتشار فراخوان، با استقبال دور از تصور هنرمندان حوزوی روبرو شدیم، عنوان کرد: با اینکه شرط پذیرش آثار در دومین جشنواره، ارسال تولیدات سال های 94 و 95 هنرمندان بود، دبیرخانه بیش از 1800 اثر را دریافت کرد.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق ادامه داد: آثار در هشت رشته طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی دریافت شده است که در روز اختتامیه از نفرات اول تا سوم هر رشته تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان حوزوی بیش از 300 اثر در موضوع ویژه جشنواره با عنوان "فرهنگ قرآنی؛ حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی" به دبیرخانه ارسال کرده اند، گفت: نفرات برتر در این بخش نیز تقدیر خواهند شد. 

محمودی اظهارکرد: اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، ساعت 9:30 یکشنبه 20 فروردین ماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره اشراق تصریح کرد: همزمان با اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، نمایشگاه آثار به مدت 15 روز در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه برپا خواهد شد، همچنین آثار برگزیده 2 روز در سالن غدیر، محل برگزاری اختتامیه به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر انجمن هنرهای تجسمی طلاب در سراسر کشور در طول سال، گفت: برگزاری هفته‌های فرهنگی در مراکز استان های فعال و برپایی نمایشگاه های منطقه ای از آثار هنرمندان حوزوی از جمله برنامه های تشویقی و حمایتی است که پس از برگزاری جشنواره برای هنرمندان و از سوی انجمن هنرهای تجسمی طلاب در نظر گرفته شده است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق در پایان با بیان اینکه از اهداف برگزاری جشنواره اشراق رسمیت بخشیدن به جامعه هنری حوزه بوده است، عنوان کرد: این جشنواره توانسته اعتماد و صمیمیتی در میان هنرمندان حوزوی ایجاد کند و لازم است پاسخی در شأن این اعتماد داده شود.

محمودی ادامه داد: روشن است همه نهادهای حوزوی باید هم صدا شوند و جامعه هنری حوزه را به رسمیت شناخته و جایگاهی در خور شأن هنر حوزویان برای آن قائل شوند.