به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند در سفر یک روزه خود به شهرستان شوش و در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در تالار نیایش اظهار کرد: شهرستان شوش با توجه به جایگاه خاصی که در استان و کشور دارد و وجود پتانسیل بسیار بالا در زمینه گردشگری و مذهبی نیازمند توجه جدی در مقوله فرهنگ و هنر است.

وی با بیان اینکه مهمترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از سوی مردم مدیریت شود، گفت: این اداره تنها باید مسئولیت هدایت و نظارت را بر عهده داشته باشد و متولیان اصلی حوزه فرهنگ و هنر باید مردم باشند.

جوروند گفت: اگر این امر محقق شود شعار سال نیز محقق می شود و جشنواره ها، همایش ها ،فعالیت های فرهنگی وهنری از سوی مردم اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خوزستان گفت :بیش ازطرح فرهنگی در ١٠ شهرستان از جمله چهار پروژه در اهواز ، شهر الهایی ، خانه هنرمندان ، مسجدسلیمان با اعتیاری بالغ بر ٢٠٠میلیارد ریال با پیشرفت فیریکی ٤٠تا٩٠ درصد در دست اجراست که با تکمیل این طرح ها سرانه فضاهای فرهنگی در خوزستان طی امسال تا ١٠هزارمترمربع نیز افزایش خواهد یافت.

برگزاری جشنواره ملی علوم قرآنی در شوش

وی از ساخت ١٠ پلاتو در ١٠ شهرستان استان خوزستان خبر داد و گفت:جشنواره ملی علوم قرآنی به میزبانی شهرستان شوش برگزار می شود.

جوروند گفت: انتظار می رود هنرمندان در تمام بخش ها ورود کنند و از اجرای نمایش های طنز که فقط نام طنز را یدک می کشند فاصله بگیرند و به کارهای فاخر بپردازند و در کنار آن طرح ها و ایده های در سطح ملی ارایه کنند و هنرمندان باید تلاش کنند سالانه میزبان چند جشنواره ملی در حوزه های مختلف در این شهرستان باشند.

وی خاطر نشان کرد: تمام مشکلات و معضلاتی که در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان شوش وجود دارد در کوتاه‌ترین زمان رفع می‌‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: به تمامی مطالبات انجمن‌ها و گروه‌های هنری درشهرستان شوش پاسخی مثبت  و برای اجرای جشنواره‌های مختلف در این شهرستان حمایت‌ و مجوز داده می‌شود.

جوروند در خصوص واگذاری تالار نیایش به بخش خصوصی گفت: برای ارائه خدمات بهتر این سالن به بخش خصوصی واگذار شده تا بتواند بهترین خدمات را به جامعه هنرمندان و مردم شوش ارائه کند.

وی به مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان خوزستان اشاره کرد و افزود: نبود اعتبار کافی و نیروی انسانی مورد نیاز عمده‌ترین مشکل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان است.

توجه ویژه به حوزه ادبیات داستانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه در سال ٩٦ به حوزه ادبیات داستانی استان توجه بیشتری خواهد شد، اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد به ویژه در شهرستان‌ها که باید با حمایت زمینه ارتقای آنها فراهم شود.

در این نشست روسای انجمن های هنرهای تجسمی ، مسئول امور مساجد ، نایب رئیس انجمن روزنامه نگاران ، نماینده انجمن شعر فارسی ، رئیس انجمن شعر عربی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی و نماینده انجمن موسیقی مشکلات انجمن ها را مطرح کردند.

همچنین معاونت های هنری و سینمایی ، معاونت فرهنگی ، معاونت قرآن و عترت و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری امور مساجد استان خوزستان به سوالات شرکت کنندگان در این نشست پاسخ دادند.

دیدار با امام جمعه،خانواده یک شهید،نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ، دیدار با پیشکسوتان و نخبگان از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به شهرستان شوش بود.