به  گزارش هنرآنلاین، دکتر علی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین به بررسی زوایای مختلف ادبیات بومی کشور می‌پردازد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی سیر تحول ادبیات بومی ایران زمین است.

حیدری ادامه داد: معرفی فرهنگ و ادبیات لرستان به سایرین به ویژه محققین و تقویت زبان‌ها و ادبیات بومی برای جلوگیری از بین رفتن آنها از دیگر اهداف همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین است.

دبیر علمی همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین یادآور شد: معتقدیم در بحث جهانی شدن ادبیات، اگر ادبیات بومی مکتوب و حفظ نشوند از بین خواهند رفت.

وی تصریح کرد: از بین رفتن ادبیات بومی برابر با نابودی فرهنگ، آداب و رسوم، زبان و اخلاق هر قوم است چراکه پیوند هر ملتی با گذشته خود از طریق همین ادبیات است.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر در حفظ ادبیات بومی کوشا نباشیم و به راحتی از کنار آن بگذریم دچار بی‌هویتی خواهیم شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: اگر ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد به واسطه فرهنگ دیرینه و ادبیات غنی آن است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی ادبیات بومی در ایران ایده‌آل و خوشایند نیست، اظهار کرد: البته برگزاری همایشی چون ادبیات بومی ایران زمین و نمونه‌های آن نشان از دغدغه ادبیات‌دوستان ایران زمین است تا مفاخر ادبیات کشور برای نسل جوان امروز الگوسازی شده و از آسیب‌های ادبیات بومی جلوگیری شود.