به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، در ایام نوروز و روز ملی تئاتر، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و سرکار خانم ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر ضمن حضور در منزل استاد ایرج صغیری پیشکسوت تئاتر و عضو موسسه با وی و خانواده‌اش دیدار و نوروز 96 را تبریک گفتند.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر نیز طی مکالمه تلفنی نیز ضمن احوال‌پرسی، سال جدید و روز ملی تئاتر را به این پیشکسوت تبریک گفت و برای پیشرفت و موفقیت همه هنرمندان حوزه نمایش در سال جدید اظهار امیدواری کرد.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است: برنامه تجلیل موسسه هنرمندان پیشکسوت از استاد ایرج صغیری در همان شب در مراسمی مجزا که باحضور جمعی از دیگر هنرمندان و پیشکوتان تئاتر بوشهر و مردم علاقمند در عمارت رئیسی که یکی از خانه‌های قدیمی و بازسازی شده بوشهر است و کاربری‌های گردشگری، فرهنگی و هنری دارد، با اهدای لوح تقدیر و هدیه موسسه و با استقبال دوستداران استاد انجام شد . 

در این مراسم سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز ضمن قدردانی از اتفاقات ارزشمندی که در حوزه‌های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی در استان بوشهر اتفاق افتاده از زحمات خانم ماحوزی مدیرکل استان قدردانی کرد و در ادامه توضیحاتی در خصوص اهداف و شرح وظایف موسسه داد و با توجه به حمایت‌های مادی و معنوی پیشکسوتان، مقامات و مسئولین از موسسه، آینده آن را روشن و امیدوارکننده دانست .

همچنین در ادامه این برنامه ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با تبریک سال نو و خیرمقدم به میهمانان طی سخنانی گفت: استان بوشهر با پیشینه غنی فرهنگی و هنری و گنجینه خلیج فارس دارای ظرفیت بالای سرمایه انسانی، صنعتی و تجاری دارای موقعیت حساس و استراتژیکی است که بایستی با معرفی مناسب به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی با اشاره به موفقیت‌های بسیار خوبی که در سال 95 نصیب حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر شده اظهار داشت: یکی از افتخارات ما در سال 95 انتخاب بوشهر بعنوان پایتخت کتاب ایران و برگزیده شدن به عنوان استان اول در مسابقات قرآن در بین استان‌های گروه خود، بازسازی ساختمان‌های بافت تاریخی و تبدیل آنها به عنوان فرهنگسرا و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد و ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: امروز و در آستانه روز ملی تئاتر برای تجلیل از هنرمند پیشکسوت استاد ایرج صغیری در این مکان جمع شده‌ایم و جا دارد از آقای عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای این اتفاق و قدردانی از خدمات این هنرمند بزرگ تشکر نمایم.

ماحوزی در پایان سخنانش اظهار داشت: این استان در حوزه تئاتر و موسیقی از استان‌های پیشرو و مستعد است و امیدوارم که سال 96 سال موفقیت و سلامتی برای همه هنرمندان عزیز و به ویژه هنرمندان پیشکسوت باشد.

لازم به ذکر است که این برنامه با اجرای زنده موسیقی محلی و خیام خوانی همراه بود.