به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، همزمان با آغازین روزهای بهار دومین جشنواره موسیقی "خلخال هوالاری" در مجموعه ورزشی روستای برندق خلخال برگزار شد.

در این جشنواره که بیش از ١٠ گروه موسیقی محلی و سنتی آذری‌زبان شهرستان خلخال و شهرستان‌های همجوار حضور داشتند، برنامه شاد موسیقی "خلخال هوالاری" با استقبال گرم اهالی شهرستان خلخال و مردم مهمان‌نواز روستای برندق یک نیم روز کامل برگزار شد.

در این مراسم آوازهای سنتی با عنوان‌های شیروان، شکسته، پاییزا، دوبیت، ولی جانی از سوی عاشیقلارهای محلی به صورت زنده اجرا و در حضور مسئولان شهرستان خلخال از گروه‌های برتر و زحمت کشان این مراسم با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال با اشاره به فرهنگ مردم شهرستان خلخال و اهالی خونگرم روستای برندق گفت: در دومین سال استقبال مردم از این جشنواره به بیشترین حد خود رسید و این جشنواره به لحاظ اجرای سبک‌های عرفانی و با پرداخت به قصه‌ها و نقل‌های قدیمی از آداب و رسوم با بهترین نحو اجرا شد.

خرم اشرفی با تقدیر از زحمات برگزارکنندگان این جشنواره در ایجاد فضای شاد برای حضور خانواده‌ها در جشنواره "‌خلخال هوالاری" گفت: موسیقی‌های محلی سینه به سینه از هزاران سال قبل در تاریخ خلخال تکرار شده و این موسیقی زنده و بومی که با فرهنگ ما عجین شده به مراتب زیباتر و بهتر از موسیقی‌های غربی بوده و بهترین خصوصیات موسیقی‌های محلی با عنوان "‌خلخال هوالاری" شناسایی فضای موسیقی و به نوعی انتقال این هویت فرهنگی در حوزه موسیقی به نسل‌های نو است.

در این مراسم صابر رضایی، دهیار روستای برندق خلخال گفت: شناساندن ظرفیت و پتانسیل‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، سیاحتی و هنری روستای برندق، معرفی محصولات ارگانیک و تولیدی این روستا، ایجاد شور و نشاط در مردم و جوانان و جلوگیری از گرایش به فرهنگ غربی، احیای سنت‌های قدیمی و معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری این روستا از مهم‌ترین اهداف این جشنواره هنری است.

 اجرای سرود ملی کشورمان توسط گروه سرود روستای برندق، سینی گردانی جهیزیه عروس و تکم گردانی از دیگر برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود.