به گزارش هنرآنلاین، در پی درگذشت چهره فرهیخته کشوری، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پیامی، با تسلیت فقدان استاد غلامحسن اولاد ، اعلام کرد: فقدان این پیشکسوت اهل قلم و اندیشه برای جامعه فرهنگ، ادب و هنر فارس و ایران ضایعه ای دردناک است.

بهزاد مریدی اظهار کرد: اینجانب به نوبه خود و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به جامعه ادبی و فرهنگی استان تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز فقید از درگاه خداوند متعال آمرزش و برای بازماندگان نیز صبر جلیل آرزومندم؛ باشد که دانش و اندیشه این چنین بزرگان حوزه فرهنگ و ادب در یادها باقی مانده و سر مشقی ماندگار برای آیندگان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،" غلامحسن اولاد " شاعر پیشکسوت شیرازی در حالی ظهر پنجم اسفندماه ١٣٩٦ ناباوارنه جامعه ادبی شیراز و ایران را تنها گذاشت که چندین اثر چاپ نشده همچون "و من سیاه‌مشق سفیدی دارم" و "چیزی شبیه مرگ مولف" داشت.

زنده یاد اولاد متواد ١٣٢٩ و بازنشسته اداره دادگستری بود، اما همه او را به نام شاعری بلندآوازه می شناختند. از او چندین اثر مهم در غزل و شعر سپید به یادگار مانده است که آخرین آن "صحرای بایزیدی" نام داشت و همین امسال رونمایی شد. این دفتر  غزل که شامل ١٠٧ غزل و یک مثنوی کوتاه است از سوی انتشارات روزگار در ٢١٢ صفحه چاپ شد. پیش از "صحرای بایزدی" هشت کتاب دیگر در سال‌های گذشته از او منتشر شده است . 

"باغ آتش" حاوی ٣٢٠ غزل بود که در ٣٠٠٠ نسخه منتشر شد. این نخستین کتاب غزل او بود که در سال ٦٩ به وسیله انتشارات نوید به چاپ رسید. دومین کتاب اولاد "بهار و تکه‌ مهتاب" در پاییز سال ٦٩ از طرف انتشارات شیراز به مدیریت آقای ناظمی در ٣٠٠٠ نسخه به بازار کتاب آمد. این دفتر نیز دربرگیرنده ١٢٠ غزل است. سومین کتاب اسن شاعر فقید "تریشه‌های غزل" مجموعه‌ای از یکصد غزل و پنج مثنوی و تعدادی رباعی است که انتشارات کیان نشر آن را چاپ کرد.

چهارمین اثر اولاد "کنار خوشه گندم" است. این دفتر غزل حاوی ٤٧ غزل است که به کوشش دکتر قدمعلی سرامی منتشر شد. "تو سرو هم که نباشی بلندبالایی" مجموعه‌ای از یکصد غزل و چند مثنوی و تعدادی رباعی با شمارگان ٣٠٠٠ جلد برگزیده شعر کلاسیک سال ٨١ از سوی انتشارات کیان نشر به مدیریت دکتر منوچهر کیانی به چاپ رسید. "در باغ خسته بعدازظهر" نیز که دارای ٧٠ غزل و پنج مثنوی و چند رباعی و دوبیتی است به همت انتشارات شیراز در ٣٠٠٠ نسخه به چاپ رسید. هفتمین کتابش "عاشقانه‌هایم را هیچ‌کس نمی‌خواند" نام دارد. عاشقانه‌ها برخلاف نامش اکثراً غزل‌های اجتماعی او را دربر گرفته ، البته همراه با چند مثنوی و رباعی.

هشتمین مجموعه شعر غلامحسن اولاد "از خودت ای حوصله سر رفته‌ای" نام دارد که شامل ٢٣ غزل و یک مثنوی و منتخبی است از غزل‌ها و مثنوی‌ها و هفت کتاب پیش از آن. این کتاب را هم انتشارات روزگار درآورد که نامزد کتاب فصل هم شد. البته کتاب "کنار خوشه گندم" نیز در همان سال چاپش مورد تقدیر قرار گرفت.

اولاد اما در آخرین گفت و گوی خود از چند کتاب آماده انتشار خود هم یاد کرده بود.

بر پایه این گزارش، طی سال گذشته پس از برپایی آیین تجلیل از وی، سالن اصلی دانشگاه فرهنگ و هنر شیراز نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، به نام استاد غلامحسن اولاد نامگذاری شد.