به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیما رجبی در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها گفت: این جشنواره که همه ساله به صورت ملی و به میزبانی سمنان برگزار می‌شود در سال ٩٦ یک مرحله شهرستانی نیز در استان سمنان دارد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، هدف از برگزاری مرحله شهرستانی را تلاش بیشتر برای کشف و پرورش استعدادها در عرصه داستان نویسی بیان کرد و اظهار داشت: همانطور که همه ساله کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود در سال ٩٦ قبل از برگزاری جشنواره ملی، بخش شهرستانی آن نیز در شهرستانهای مختلف استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر جایگاه و اهمیت این جشنواره، خواستار تلاش بیشتر مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در سال ٩٦ شد.

این جشنواره با اهدافی نظیر اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی برگزار می‌شود.

سبک زندگی امام رضا (ع) شامل سیره، رفتار و روایات، تعالیم و آموزه‌های اقتصادی امام رضا (ع)، تأثیر هجرت امام رضا (ع) و همچنین وجود مضجع شریف و نورانی آن حضرت، خاندان امام رضا (ع) و اصحاب و یاران امام رضا (ع) با تأکید بر ابناء الرضا (ع)، تأثیر زیارت امام رضا (ع) در فرهنگ عمومی و ارتقاء بُعد معنوی و سالم سازی جامعه، امام رضا (ع) و فرهنگ خدمت رسانی، امام رضا (ع) عالم خاندان رسول، محورهای این جشنواره اعلام شد.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به جشنواره سیزدهم، ٢٣ خردادماه ٩٦ اعلام شده است و مراسم اختتامیه به همراه معرفی نفرات برتر، چهارم و پنجم مردادماه ٩٦ به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای شمس توس به نشانی semnan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir و یا دبیرخانه این جشنواره به آدرس سمنان - بلوار قدس- مجتمع فرهنگی هنری کومش و نمایندگی بنیاد امام رضا (ع) دبیرخانه دائمی جشنواره ملی داستان رضوی مراجعه و یا با شماره تلفن مستقیم ٣٣٣٤٠٨٥١-٠٢٣ تماس حاصل کنند.